Alfa Lavalille liki 13 miljoonan euron tilaus Kiinan ydinvoimaloihin

Lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan maailmanlaajuinen markkinajohtaja Alfa Laval toimittaa levylämmönvaihtimet ja suodattimet kahteen Kiinan rakennettavaan uuteen ydinreaktoriin. Sopimuksen arvo on 12,7 miljoonaa euroa ja toimitusaika vuonna 2011.

Alfa Lavalin levylämmönvaihtimia ja suodattimia käytetään reaktorin jäähdytysjärjestelmässä. Laitteiden avulla jäähdytetään merivettä hyödyntäen voimalan prosesseissa käytettävää makeaa vettä. Kiinassa otetaan ydinvoimaa käyttöön vauhdilla ja suunnitelmissa on kasvattaa kapasiteetti vähintään 60 GWe:n tasolle vuoteen 2020 mennessä, mihin tarvitaan noin 50 uutta reaktoria. ”Alfa Laval on toimittanut laitteita suurimpaan osaan Kiinan ydinvoimaloista ja tämä tilaus vahvistaa edelleen asemaamme Kiinan markkinoilla”, Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Rehnström sanoo. Kiinan tavoitteena on nostaa sähköntuotantokapasiteetti kokonaisuudessaan 1400 GWe:n tasolle vuoteen 2020 mennessä, mikä tarkoittaa kapasiteetin kaksinkertaistamista vuoden 2007 tasoon nähden. Ydinvoiman osuus kapasiteetista on samaan aikaan tarkoitus nostaa 2 % tasosta 5 %:iin.

Yrityksestä

Mailand Communications Oy on brändi- ja viestintätoimisto, joka auttaa yrityksiä ja organisaatioita saavuttamaan haluamansa position markkinoilla. Tarjoamme viestinnän strategista konsultointia sekä viestinnän palveluita monipuolisesti. Asiakkaamme ovat asiantuntijayrityksiä ja -organisaatioita eri teollisuus-, teknologia- ja palvelualoilta. Mailand kuuluu Markkinointiviestinnän Toimistojen Liittoon (MTL) sekä Saksalais-suomalaiseen kauppakamariin (DFHK).