Consti Yhtiöt laajenee Turun seudulle: Perinteikäs Rakennus-Lundén Oy liittyy Consti Yhtiöihin

Yksi tunnetuimmista turkulaisista rakennusliikkeistä, Rakennus-Lundén Oy, on siirtynyt kokonaan Consti Yhtiöt Oy:n omistukseen. Yli 120 miljoonan euron pro forma liikevaihdolla Consti Yhtiöt on Suomen johtava korjausrakentamiseen erikoistunut yritys. Rakennus-Lundénin toimitusjohtajana jatkaa Janne Lundén.

Consti Yhtiöt on Suomen johtava korjausrakentamiseen keskittynyt yritys, jonka palveluihin kuuluvat talotekniikka, linjasaneeraus, korjausurakointi sekä julkisivusaneeraus ja pihojen ja ympäristöjen uudistaminen. Consti Yhtiöt kokoaa alan vakiintuneita yrityksiä yhteen ja vastaa korjausrakentamisen kasvavaan tarpeeseen. Rakennus-Lundénin myötä mukana on jo kahdeksan oman alansa ja alueensa luotettua osaajaa. Consti Yhtiöiden pro forma liikevaihto ylittää 120 miljoonaa euroa, henkilöstömäärän ollessa noin 500. Rakennus-Lundén on aina keskittynyt vahvasti korjausrakentamiseen. Huomattavia kohteita ovat mm. Kop-Kolmion ja Turun Sanomien pääkonttorin saneeraukset Turun keskustassa. Rakennus-Lundénin liikevaihto kohosi 9 miljoonaan euroon vuonna 2009 25 ammattilaisen voimin. Yrityksen perusti Jussi Lundén vuonna 1973. - Elämäntyönsä yrityksessä tehnyt rakennusneuvos Jussi Lundén seuraa tyytyväisenä yrityksemme laajentumissuunnitelmia, sanoo Janne Lundén. - Rakennus-Lundén Oy jatkaa nykyistä toimintaansa Constin taustavoimilla vahvistettuna. Yhdistyminen Constiin luo myös uusia ja laajempia mahdollisuuksia henkilöstölle. Itse jatkan Rakennus-Lundén Oy:n toimitusjohtajana ja yhtenä Consti Yhtiöiden omistajista, vahvistaa Janne Lundén. - Consti on juuri oikea partneri kaltaisellemme perheyritykselle. Heillä on hyvä kasvu- ja kehitysvisio. Yritysoston kautta voimme palvella omia asiakkaitamme ja kehittää toimintaamme entistä monipuolisemmin, Janne Lundén sanoo. - Olemme erittäin tyytyväisiä, että Rakennus-Lundén liittyy meihin. Luomme suurimmat kasvukeskukset kattavan palveluverkoston, jossa Turun talousalue on yksi tärkeimpiä. Keskittymisen etu on se, että asiakas voi ostaa meiltä suurenkin korjausurakan usean hajautetun toimijan sijaan, toteaa Consti Yhtiöiden toimitusjohtaja Antti Korkeela. Consti Yhtiöt omistavat suomalainen pääomasijoittaja Intera, konsernin yritysten johto sekä pitkään alalla vaikuttanut rakennusmarkkinoiden tuntija Erkki Norvio. Constin hallituksen puheenjohtaja ja liikeidean isä Norvio toimii Interan teollisena neuvonantajana. Lisätietoja: Hallituksen puheenjohtaja Erkki Norvio, Consti Yhtiöt, puh. 0400 410 977, erkki.norvio@interapartners.fi Toimitusjohtaja Antti Korkeela, Consti Yhtiöt, puh. 0400 485 949, antti.korkeela@consti.fi Toimitusjohtaja Janne Lundén, Rakennus-Lundén Oy, puh. 0400 742 542, Janne.lunden@rakennus-lunden.fi Johtaja Lasse Mäkelä (yrityskaupat ja rahoitus), Consti Yhtiöt, puh. 040 7533 844, lasse.makela@consti.fi www.consti.fi www.rakennus-lunden.fi Consti Yhtiöt on Suomen johtava korjausrakentamiseen keskittynyt yritys. Tehtävämme on uudistaa kiinteistökantaa tehokkaasti ja luoda arvoa kiinteistöjen omistajille. Teemme sen organisaatiolla, jossa parhaat yrittäjät ja parhaat ammattilaiset rakennusurakoinnin, talotekniikan, linjasaneerauksen, julkisivusaneerauksen sekä pihojen ja ympäristöjen rakentamisen alueilta ovat saman katon alla. Consti Yhtiöt ryhtyi vuonna 2008 kokoamaan alan vakiintuneita yrityksiä yhteen vastatakseen korjausrakentamisen kasvavaan tarpeeseen. Suomessa on jo parikymmentä vuotta rakennettu enemmän uutta kuin korjattu vanhaa, joten kiinteistönomistajilla oli vaikeaa löytää laadukkaita tekijöitä kiinteistöjen uudistamiseen. Constin liikeidean isä on Erkki Norvio, rakennusalan ja rakentamisen palveluiden pitkäaikainen tuntija. Hänen ajatustaan palvelevasta, erikoistuneesta ja laajaa palveluvalikoimaa tarjoavasta yrityksestä lähtivät toteuttamaan hänen kanssaan vastuulliset sijoittajat sekä ryhmä voimakastahtoisia yrittäjiä ja liikkeenjohtajia. Meitä yhdistävät kokemus, kunnianhimo ja asiakaslähtöinen arvomaailma.