Cygate jatkaa kasvuaan – nousi sijalle 53 Tietoviikon 250 suurinta tivi-yritystä -listalla

Markkinaosuutemme ja liikevaihtomme kasvoivat yrityskaupan ja osaamiseen panostamisen johdosta, kertoo tietoverkko- ja palvelinkeskuspalveluiden toimittaja Cygate Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Äyräväinen.

Cygate on kasvanut kannattavasti jo useita vuosia. Vuoden 2012 liikevaihdon 29 % kasvun merkittävä tekijä on palvelinjärjestelmien hallintapalvelua tarjoavan Crescom Oy:n liiketoiminnan yhdistäminen yhtiöön 1.1.2012. Liikevaihto kasvoi yhteensä 57,3 miljoonaan euroon.

– Yhdistymisellä tavoiteltiin kannattavaa kasvua, ja tähän suuntaan olemme vahvasti menossa. Arvioimme kaikkien liiketoiminta-alueidemme kasvun jatkuvan ja vahvistavan yhtiön markkinaosuutta jatkossakin, Äyräväinen kertoo.

Kasvun myötä Cygate nousi sijalle 53 (57. vuonna 2012) Tietoviikon 250 suurinta tivi-yritystä -listalla. 6.6.2013 julkistettu listaus perustuu yritysten virallisiin tilinpäätöksiin ja yritysten antamiin ennakkotietoihin.

– Vuosi 2013 näyttää Cygaten kohdalla myös lupaavalta ja odotamme 10 % kasvua. Kuluvan vuoden aikana olemme rekrytoineet 19 uutta työntekijää, mikä nostaa henkilöstömäärämme 175:een, Äyräväinen kertoo.

Alan markkinoiden kasvun Äyräväinen arvioi vuoden 2013 osalta hyvin pieneksi.

– Kasvumme tällaisessa tilanteessa kertoo, että teemme jotain oikein. Tietoturvan kysyntä jatkuu ja olemme panostaneet erityisesti tekniseen osaamiseen.

Lisätietoja

Toimitusjohtaja Ilkka Äyräväinen, Cygate Oy, puh. (09) 613 8911, etunimi.sukunimi@cygate.fi

Cygate Oy

Cygate on Pohjoismaiden johtava turvallisten tietoverkko- ja palvelinkeskuspalveluiden toimittaja. Toteutamme luotettavia ja asiakkaamme toimintaa tukevia tietoverkko-, tietoturva- ja viestintäratkaisuja sekä tuotamme korkean käytettävyyden palvelinpalveluita. Vahvuutemme perustuu teknologiseen huippuosaamiseen ja yli 20 vuoden mittaiseen kokemukseen. Hallussamme on tietoturvallisuuden hallinnan ja palvelunhallinnan ISO/IEC 27001- ja ISO/IEC 20000-sertifikaatit. Cygate Oy on Cygate Group Ab:n tytäryhtiö, ja meiltä cygatelaisia on Suomessa 175. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Jyväskylässä, Kouvolassa, Oulussa, Tampereella ja Turussa.

Lisätietoja: www.cygate.fi

Pikafaktat

Lainaukset

Arvioimme kaikkien liiketoiminta-alueidemme kasvun jatkuvan ja vahvistavan yhtiön markkinaosuutta jatkossakin.
toimitusjohtaja Ilkka Äyräväinen