Invesdor: Startup-yrityksillä vähän juridista osaamista rahoituskysymyksissä

Startup-yritysten osaaminen ja mielenkiinto keskittyvät omaan yritysideaan, jolloin erikoisalat kuten lakiasiat tunnetaan usein heikommin. Siksi tarjoamme yhdessä lakipalveluyritys Fondian kanssa startup-yrityksille juridista tukea joukkorahoituksen järjestämisessä, kertoo Invesdorin perustaja Lasse Mäkelä.

”Olemme tuotteistaneet seitsemän palvelukokonaisuutta startup-yritysten tyypillisiin tilanteisiin. Tuotteistetut palvelupaketit ovat helppo tapa ratkaista juridiikan täsmäkysymyksiä. Tämä on mainio mahdollisuus avustaa yrittäjiä laittamaan paperityöt kuntoon jo yrityksen alkuvaiheessa”, Fondian toimitusjohtaja Jorma Vartia kertoo.

”Tyypillisesti startup-yrittäjät kaipaavat apua yhtiön hallintoon ja rahoituksen keräämiseen liittyvissä asioissa. Olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme luotettavan yhteistyökumppanin Fondiasta, joka on tuotteistanut startup-yrityksille tärkeitä juridisia palveluita”, Lasse Mäkelä Invesdorista sanoo.

Joukkorahoituksen verkkopalvelu on Invesdorin omaa kehitystyötä. Palvelun idea syntyi, kun Lasse Mäkelä yhtiökumppaneineen haki rahoitusta kansainvälisille markkinoille suunnatulle verkkopalvelulle.

”Nopeaa ja joustavaa rahoitusmallia uusille yrityksille ei löytynyt, joten päätimme ratkaista puutteen itse. Invesdorin joukkorahoituspalvelu onkin lähtenyt hyvin käyntiin, ja kiinnostusta on ollut yllättävän paljon. Sijoituksiakin on tullut hyvään tahtiin – tässähän ollaan vasta muutaman viikon ikäisiä”, Lasse Mäkelä kertoo.

Tällä hetkellä Invesdorin listoilla hakee rahoitusta neljä suomalaista yritystä: Dazid Oy, Xemet Oy, Netoutlet Finland Oy ja Hakema Solutions Oy. Palvelu julkistettiin 24.5.2012.

hallituksen puheenjohtaja Lasse Mäkelä, Invesdor Oy, lasse.makela@invesdor.com, puh. 040 7533 844

Fondian toimitusjohtaja Jorma Vartia, jorma.vartia@fondia.fi, puh. 020 7205 611

Invesdor Oy

Invesdor on suomalaisten rahoitus-, teknologia- ja markkinointiammattilaisten omistama yritys, joka tarjoaa joukkorahoituspalvelua. Palvelun sijoituskohteina on tällä hetkellä kolme suomalaista startup-yritystä eri toimialoilta.

Fondia Oy

Fondia on moderni suomalainen lakipalveluyritys, joka hoitaa yritysten päivittäiset lakiasiat tehokkaasti ja ammattitaidolla. Tämän lisäksi Fondia tarjoaa yrityksille myös projektiluontoisia lakipalveluja, kuten transaktio- ja riidanratkaisupalveluja, sekä sähköisiä työkaluja yritysten lakiasioiden tehokkaampaan hallintaan.