Invesdor kerää rahoitusta start-up-yrityksille

Start-up-yrittäjät tarvitsevat pääomaa yrityksen käynnistysvaiheeseen ja sijoittajat etsivät mielenkiintoisia sijoituskohteita. Suomalainen Invesdor Oy aloittaa verkossa toimivan joukkorahoituspalvelun, jonka avulla sijoittajat voivat tehdä start-up yrityksiin pieniäkin sijoituksia, kertoo yhtiön perustaja Lasse Mäkelä.

– Viime vuodet ovat luoneet Suomeen varallisuutta ja uuden sijoittajasukupolven. Nyt he kaipaavat mielenkiintoisia vaihtoehtoja osakkeiden ja rahastojen tilalle, kertoo hallituksen puheenjohtaja Lasse Mäkelä.

– Start-up-yrityksillä on suuria ideoita, mutta alkupääomaa usein puuttuu. Se hidastaa yritysten kasvua tai muodostuu perustamisen esteeksi. Yritykset voivat hakea rahoitusta valtiollisilta rahoittajilta, mutta niihin liittyvät prosessit ovat monimutkaisia.

– Invesdor auttaa start-upeja löytämään alkuvaiheen rahoitusta nopeasti ihmisiltä, jotka haluavat olla mukana uusissa kasvutarinoissa, Lasse Mäkelä jatkaa.

Crowdfunding-periaattella toimivassa Invesdorin palvelussa uutta on se, että sijoitettavat summat voivat olla hyvinkin pieniä, alkaen 20 eurosta. Lisäksi sijoituksen tekeminen on helppoa.

– Erona perinteiseen rahoituskierrokseen on se, että byrokratia on minimoitu. Monimutkaisia osakassopimuksia ei tarvita, ja sijoitukset tehdään verkossa. Olemme poistaneet päätöksentekoa hidastavat ja kustannuksia tuottavat väliportaat, joten sijoitus päätyy kohteeseen, kertoo Mäkelä.

hallituksen puheenjohtaja Lasse Mäkelä, Invesdor Oy, lasse.makela@invesdor.com, puh 040 7533 844

Invesdor Oy

Invesdor on suomalaisten rahoitus-, teknologia- ja markkinointiammattilaisten omistama yritys, joka tarjoaa joukkorahoituspalvelua. Palvelun sijoituskohteina on tällä hetkellä kolme suomalaista start-up-yritystä eri toimialoilta.