Invesdor osti Business Fellowsin ja laajentaa palveluvalikoimaansa start-up-yrityksille ja sijoittajille

Invesdor Oy on ostanut Business Fellows Oy:n liiketoiminnan. ”Business Fellows jatkaa omana palvelunaan mutta tarjoamme jatkossa rekisteröityneille käyttäjille myös mahdollisuuden hakea rahoitusta tai tehdä suoria osakesijoituksia Invesdorin kautta. Olemme molemmat start-up-yritysten palveluiden uranuurtajia, joten voimien yhdistäminen on luonteva kehitysaskel”, kertoo Invesdorin perustaja Lasse Mäkelä.

”Business Fellows –portaali on rakentanut yhteyksiä suomalaisten kasvuyritysten ja niiden rahoittajien, hallitusten jäsenten ja mentoreiden välille vuodesta 2009. Pyrimme parantamaan palvelua entisestään ja esimerkiksi tarjoamaan Invesdorin joukkorahoitusmallia portaaliin rekisteröityneille yrityksille sekä kiinnostuneille sijoittajille lisäpalveluna”, sanoo Lasse Mäkelä.

”Sijoittajien, mentoreiden ja hallitusammattilaisten kiinnostus start-up-yrityksiin kasvaa. Business Fellows –portaali on erinomainen työkalu luoda yhteyksiä sijoittajien, mentoreiden, hallitusjäsenten ja näitä rooleja etsivien yritysten välille”, Lasse Mäkelä kertoo.

Invesdorin selvitysten mukaan start-up-yritysten alkutaivalta rasittaa eniten alkupääoman ja kasvamiseen tarvittavan rahoituksen järjestäminen sekä kokemuksen puute.

”Joukkorahoitus, piensijoittaminen sekä kokemuksen löytäminen palveluidemme kautta nousee erittäin mielenkiintoiseksi vaihtoehdoksi perinteisille rahoitustavoille”, Mäkelä ja Business Fellows Oy:n hallituksen puheenjohtaja Ingrid Sekki uskovat.

”Olemme samalla asialla auttamassa suomalaisia start-up-yrityksiä. Yhdistämme heitä osaamiseen ja rahoitukseen, siksi päätös yhteistyöstä oli meille luonnollinen jatko”, kertoo Sekki.

Kauppa solmittiin 10.6.2012, jolloin Business Fellows -portaali sekä yhtiön liiketoiminta siirtyi Invesdor Oy:n haltuun. Business Fellows -palvelu jatkaa toimintaansa entisellään ja sitä tullaan kehittämään osana Invesdorin muita palveluita.

hallituksen puheenjohtaja Lasse Mäkelä, Invesdor Oy, lasse.makela@invesdor.com, puh. 040 7533 844

hallituksen puheenjohtaja Ingrid Sekki, Business Fellows Oy, ingrid.sekki@businessfellows.com, puh. 040 560 4873

Invesdor Oy

Invesdor on suomalaisten rahoitus-, teknologia- ja markkinointiammattilaisten omistama yritys, joka tarjoaa joukkorahoituspalvelua. Palvelun sijoituskohteina on tällä hetkellä neljä suomalaista start-up-yritystä eri toimialoilta.

Business Fellows Oy

Business Fellows on vuonna 2008 perustettu yritys, joka luo yhteyksiä suomalaisten kasvuyritysten ja heidän rahoittajien, hallitusammattilaisten ja mentoreiden välille. Business Fellows –portaalilla on runsaat 2600 rekisteröitynyttä käyttäjää.