Proact-konserni jatkaa kovaa kasvua: sekä konsernin että Suomen osavuositulos erinomainen

Pohjois-Euroopan johtava tallennusratkaisujen asiantuntija Proact on julkaissut tuoreet osavuosilukunsa.

Konsernin liikevaihto kasvoi 12 % toisella vuosineljänneksellä ja ylsi 38,2 (34,2) miljoonaan euroon. Myös tulos ennen veroja nousi 1,7 (1,5) miljoonaan euroon. Jälkimmäisessä oli kasvua 14 %.

Vastaavasti vuoden ensimmäinen vuosipuolisko tuotti vahvat luvut. Konsernin liikevaihto kipusi 72,1 (66,0) miljoonaan euroon ja tulos ennen veroja 2,7 (2,4) miljoonaan euroon. Liikevaihdon kasvuprosentti oli 9 ja tuloksen ennen veroja 13.

Onnistuneen ja suunnitelmien mukaisen raportointikauden taustalta löytyy sopimusasiakkuuksien kasvu sekä resurssien vahvistaminen erityisesti julkisen sektorin kasvaviin IT-tarpeisiin.

Suomi ylitti jälleen odotukset

Myös Proact Suomen tuloskehitys oli erinomainen ja ennakoitua parempi. Ensimmäisen puolen vuoden liikevaihto kipusi peräti 16,7 (9,7) miljoonaan euroon. Liikevoitto oli 1,4 (0) miljoonaa euroa.

Toisella neljänneksellä liikevaihto niin ikään nousi 9,3 (5,0) miljoonaan euroon. Liikevoitto ylitti selvästi odotukset ja oli 0,9 (0,2) miljoonaa euroa.

”Julkisen sektori merkitys on meille entistä tärkeämpi. Olemme lisänneet resursseja ja saaneet sitä kautta tukevan jalansijan julkisissa hankinnoissa. Meneillä olevat suuret IT-hankinnat kunnissa ja valtiolla vaativat kumppanin, jolla on riittävän pitkä kokemus vaativista tallennusratkaisuista. Myös pilvipalveluiden kysyntä on vilkastunut ja odotan tahdin kiihtyvän merkittävästi seuraavan vuoden sisällä”, Proact Suomen toimitusjohtaja Osmo Laita arvioi.

Kuluvan vuoden aikana Proact Suomi on käynnistänyt toiminnot Jyväskylässä. Yrityksellä on ennestään toimipisteet Espoon lisäksi Tampereella ja Oulussa.

Konsernin koko 2010 vuoden tavoitteena on edelleen kannattava kasvu kaikilla markkinoilla, mukaan lukien Proactin uusin tytäryhtiömaa Hollanti.

toimitusjohtaja Osmo Laita, Proact, puh. 040 774 0460, osmo.laita@proact.fi

konsernijohtaja Olof Sand, Proact IT Group, puh. +46 8 410 666 82, olof.sand@proact.se

www.proact.fi ja www.proact.se

Proact Finland Oy on riippumaton yritysten tallennusratkaisujen suunnittelija ja toteuttaja. Se on alan pitkäaikaisin toimija Suomessa ja edustaa johtavien päämiesten ratkaisuja. Proact palvelee vaativia tallennusratkaisujen ostajia, jotka tarvitsevat sitoutuneen ja ongelmanratkaisukykyisen kumppanin. Vuonna 2009 Proactin liikevaihto Suomessa oli 20,4 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 41. Proact Finland on osa pohjoiseurooppalaista Proact IT Group AB -konsernia, jonka osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on 330 työntekijää ja se toimii Tanskassa, Virossa, Suomessa, Latviassa, Liettuassa, Alankomaissa, Norjassa ja Ruotsissa.