Rittalista huippuvalmistaja Altecon kumppani: modulaariset, korotetut lattiaratkaisut konesaleihin ja teollisuuteen

Konesalien rakentaja ja maailman johtava sähkökytkentäkaappien valmistaja Rittal Oy alkaa tuoda maahan hollantilaisen Alteco Europe BV:n valmistamia asennuslattioita. Korotetut lattiaratkaisut lukeutuvat markkinoiden turvallisimpiin, ja niiden käyttökohteena ovat sekä konesalit että teollisuus.

− Yhteistyömme Alteco Europen kanssa takaa asiakkaille kansainvälisesti tunnustetut, alansa turvallisimpiin ja tukevimpiin lukeutuvat asennuslattiat. Ne soveltuvat vaativiin ympäristöihin, joissa huomiota tulee kiinnittää erityisesti paloturvallisuuteen, fyysiseen kestävyyteen sekä nopeaan laajennettavuuteen, Rittalin tuotepäällikkö Pasi Kinnunen kertoo. Hollantilainen Alteco Europe BV toimii Rittalin tavoin kansainvälisillä markkinoilla, ja se on erikoistunut korotettujen lattioiden suunnitteluun ja tuotantoon. Suomen-kumppanina on nyt Rittal Oy. − Rittal tunnetaan konesalien kokonaistoimittajana. Nyt solmittu kumppanuus vahvistaa meidän osaamista edelleen. Asennuslattioita käytetään IT-sektorin ohella myös esimerkiksi laboratorioissa, valvomoissa, sairaaloissa ja pankeissa, Kinnunen sanoo. Altecon valmistamaa ja Rittalin myymää asennuslattiaa on saatavilla kahtena eri mallina: Alteco IV1260:na ja Altecom 6060:na. Alteco IV1260 tunnetaan nopeasta asennettavuudesta myös hieman kalteville pinnoille. Siinä ei ole alalattiaan liimattavia tukijalkoja, mistä syystä muutokset ja lattian laajentaminen hoituu kätevästi. Tukevien C-profiilien päälle asennettavat lattialevyt voidaan myös irrottaa. Mallissa on tilavara suurille kaapeloinneille ja ilmakanaville ja sen rakenne on galvaanisesti johtava. Altecom 6060 on perinteinen korotettu lattiaratkaisu. Sen rakenne muodostuu lattiaan liimattavista, korkeussäädettävistä tukijaloista sekä irrotettavista lattialevyistä. Molemmissa malleissa lattialevyjen alapinta on viimeistelty alumiinifoliolla tai galvanoidulla teräslevyllä. Pintamateriaalit mahdollistavat joko antistaattisen tai sähköä johtavan pinnan. Kuvateksti 1: Rittalin markkinoiman asennuslattian asentaminen on nopeaa. Kuvateksti 2: Rittalin markkinoimissa asennuslattioissa paloturvallisuus ja laajennettavuus ovat huippuluokkaa.