SATELista Proactin ja Suomen ensimmäinen DataDomain -asiakas

Vaativien tallennusratkaisujen toteuttaja Proact Finland Oy toimittaa SATEL Oy:lle levytallennukseen perustuvan DataDomain -varmistusratkaisun uuden sukupolven DD610-laitteella. Kyseessä on ensimmäinen Suomessa toteutettu DataDomain -järjestelmä.

DataDomain on EMC Computer Systemsin omistama yhtiö. Proact vastaa itse DD-laitteiden asennuksesta sekä tuki- ja ylläpitopalvelusta Suomessa. Perinteiseen nauhatallennukseen perustuvaan ratkaisuun verrattuna DataDomain -ratkaisu nopeuttaa tallennusta ja tietojen palautusta ja se on pitkälti automatisoitu. Salolainen SATEL Oy on Euroopan johtava yritys kapeakaistaisissa langattoman tiedonsiirron laitteissa. SATELin ratkaisuja käytetään esimerkiksi linja-autojen liikennevaloetua ohjaamassa sekä lentokenttien aikataulunäytöissä. Molemmissa tietoa siirtävät SATELin langattomat radiomodeemit. ”Nopeus, automaattisuus ja erityisesti pikainen palautus ovat sellaista, joihin mikään olemassa oleva nauharatkaisu ei kykene”, Proactin myyntipäällikkö Jukka Rintamäki sanoo. Palautusaika on parhaimmillaan vain 10 minuuttia ja koko prosessia voi etäohjata turvallisen VPN-yhteyden yli. Aiemmin palautukseen meni jopa kokonainen työpäivä eikä palautus onnistunut etänä vaan nauhakirjastosta täytyi etsiä kadonneen tiedon sisältämä nauha manuaalisesti.

Yrityksestä

Mailand Communications Oy on brändi- ja viestintätoimisto, joka auttaa yrityksiä ja organisaatioita saavuttamaan haluamansa position markkinoilla. Tarjoamme viestinnän strategista konsultointia sekä viestinnän palveluita monipuolisesti. Asiakkaamme ovat asiantuntijayrityksiä ja -organisaatioita eri teollisuus-, teknologia- ja palvelualoilta. Mailand kuuluu Markkinointiviestinnän Toimistojen Liittoon (MTL) sekä Saksalais-suomalaiseen kauppakamariin (DFHK).