Mainontapäivä luo vanhasta uutta

Mainostajien Liiton Mainontapäivä on 19.9.2007 Helsingin Messukeskuksessa. Tänä vuonna pohditaan, miten luoda vanhasta uutta. Päivän esityksissä kuullaan, miten uudistaa yrityksen markkinointiviestinnän hallintajärjestelmä ja miten kehittää brändiä pitkäjänteisesti. Lisäksi kerrotaan, millaista on yritysyhteistyö ja luova markkinointi elokuvan keinoin, miten yhdellä viestillä voi pärjätä kaikkialla maailmassa ja mitä on huomioitava kulttuurien välisessä viestinnässä. Mainontapäivän kansainväliset esiintyjät tulevat Yhdysvalloista ja Ruotsista. Paikalle odotetaan jälleen 600 osallistujaa.
– Tänä vuonna halutaan korostaa, kuinka yritykset voivat hyödyntää uusiutumisessaan omaa vankkaa perusosaamistaan, sanoo Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski.

Mainontapäivässä kuullaan kansainvälisiä ja suomalaisia omien alojensa huippuasiantuntijoita. Michael Moon Yhdysvalloista pureutuu esityksessään kansainvälisen markkinoinnin tehostamiseen ja tiedon hallinnan merkitykseen yhdessä Talent Partnersin Hanna-Maija Nybergin kanssa. Stefan Nerpin Vattenfallin markkinointiviestinnästä käy läpi Vattenfallin brändin kansainvälistymisprosessia. Anders P. Hovemyr, SAS:n kulttuurien välisen kommunikaation yksikön johtaja valottaa taitoja ja näkemyksiä, joita tarvitaan monikulttuurisessa viestinnässä. Iittalan Tero Vähäkylä ja Snapper Filmin Juha Wuolijoki paneutuvat siihen, miten luoda vanhasta uutta. Päivän päätteeksi professori Pekka Himanen puhuu elämästä taideteoksena.

Markkinointiviestinnän suhdanteita luodataan Mainostajien Liiton Mainosbarometrissa, jonka tuoreet tulokset jokainen osallistuja saa mukaansa.