MAN-kuorma-autojen rekisteröinnit hurjassa kasvussa vuonna 2016

MAN-kuorma-autojen rekisteröinnit kasvoivat 64 % vuonna 2016 (yli 6tn). Raskaiden kuorma-autojen (yli 16tn) luokassa rekisteröinnit kasvoivat 89 %. MAN-kuorma-autoja rekisteröintiin Suomessa yhteensä 141 kappaletta, jolla saavutettiin 4,9 % markkinaosuus.

Uusi vuosi 2017 alkaa vahvasti ja MANin mallisto uudistuu ja valikoima täydentyy. Raskaiden kuorma-autojen moottorit uudistuvat ja kaikkiin teholuokkiin tulee 20 hv ja 200 Nm vääntöä lisää. Täysin uusi 640 hv moottori avaa uusia mahdollisuuksia raskaiden yhdistelmien vetäjänä niin rahti-, puu- kuin maansiirtokuljetuksissa. MANin HydroDrive-etuveto on nyt myös yhdistettävissä TipMatic-automaattivaihteistoon.

Momentinmuuntimella varustetut automaattivaihteistot palaavat MANin pelastus- ja jäteautomalleihin, ja mallisto uudistuu niin ulkoa, sisätiloista kuin varustelunkin puolesta. Telematiikka ottaa myös seuraavan kehitysaskeleen sillä MAN lanseeraa markkinoille vuonna 2017 RIO:n – kuljetusten uuden käyttöjärjestelmän.

Rekisteröintitietojen lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi, tietojen tekninen toimitus Bisnode Marketing Oy.