BEATBOX MONIPUOLISTAA TILOJEN KÄYTÖN OPPIMISYMPÄRISTÖISSÄ

Teknologian kehittyessä ja opetusmenetelmien muuttuessa myös oppimisympäristöjen tulee pysyä mukana muutoksessa. Martelan pienryhmille suunniteltu katsomomainen Beatbox mahdollistaa opiskelun luokkahuoneiden lisäksi myös muissa tiloissa. Helppo liikuteltavuus ja säilyttäminen tekee Beatboxista ihanteellisen kalusteen opetusympäristöjen muuttuviin tarpeisiin.

Idea uudenlaiseen kalusteeseen syntyi oppimisympäristöjen tarpeiden muutoksesta. Perinteisten luokkahuoneiden lisäksi muita tiloja, kuten käytäviä ja auloja, halutaan käyttää kouluissa yhä monipuolisemmin.

”Portaikot ovat luonnollisia kokoontumispaikkoja. Tästä ajatuksesta Beatboxin klassinen muoto sai alkunsa. Porrasmainen rakenne kutsuu istumaan ja luo rennon paikan niin oleskeluun kuin opetustilanteisiin, erityisesti kouluissa,” kertoo Martelan oma suunnittelija Iiro Viljanen.

Katsomo ja esiintymislava samassa paketissa

”Beatbox soveltuu moneen tarkoitukseen, sillä se toimii paitsi katselu- kokoontumis- ja oleskelupaikkana, myös paikkana esityksille ja luennoille. Portaiden eteen muodostuva luonteva näyttämötila korostuu, kun portaikkoja on useampia vaikkapa vastapäätä toisiaan”, kertoo tuotepäällikkö Simo Suuraho Martelasta.

Kouluissa Beatbox sopii erinomaisesti ryhmätyöskentelyyn sekä erilaisten tehtävien tekemiseen. Kalustetta voi hyödyntää myös pienryhmien opetustilanteissa.

”Beatbox mahdollistaa uusien interaktiivisten oppimissovellusten hyödyntämisen, sillä  katsomon voi viedä lähelle näyttöruutua tai esityspaikkaa”, Suuraho tähdentää.

Beatbox koostuu kolmesta osasta, jotka muodostavat porrasmaisen kalusteen. Teleskooppirakenteen ansiosta alimmat osat on mahdollista työntää kalusteen sisään, mikä helpottaa sen tilapäistä säilyttämistä . Beatboxin alla on pyörät, mikä mahdollistaa kalusteen siirtämisen vaivattomasti tarvittavalle paikalle.

Beatbox on paitsi käytännöllinen, myös näyttävä kaluste. Sen maalatut päädyt tuovat pirteää ilmettä tilaan kuin tilaan. Beatbox on käyttömitoiltaan 1,3 metriä korkea, 2,2 metriä leveä ja 1,6 metriä syvä.

Lisätiedot:

Simo Suuraho, Tuotepäällikkö, Martela Oyj
puhelin: 0500 41 20 63/  s-posti: simo.suuraho@martela.fi

Leena Puttaa-Sollo, Brandi- ja viestintäpäällikkö, Martela Oyj
puhelin: 040 84 95 480  /  s-posti: leena.puttaa-sollo@martela.fi

Martela Oyj on ergonomisten ja innovatiivisten kalusteiden talo ja tilamuutoksia toteuttava palveluyhtiö. Martelan tuotteet ja palvelut parantavat tilojen toimivuutta ja viihtyvyyttä työympäristöjen lisäksi muun muassa oppimisympäristöissä sekä hoivakodeissa. Martela on 68-vuotias perheyritys ja markkinajohtaja Suomessa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX:n Pohjoismaisessa pörssissä. Vuonna 2013 Pohjoismaissa, Puolassa ja Venäjällä Martelan palveluksessa oli 770 henkilöä ja konsernin liikevaihto oli 132,3 milj. euroa. Martela toimii vastuullisesti liiketoiminnan kaikilla osa-alueilla.

Lainaukset

Iiro Viljanen