Koko koulu oppimisympäristöksi - Martela Educa-messuilla 25.-26.1.2013

Martela Inspiring School -konsepti laajentaa oppimisympäristön luokista koko koulun kattavaksi ratkaisuksi. Aulatilat ja käytävät otetaan käyttöön inspiroimaan ajattelua ja ryhmätyöskentelyä. Keskittymisen avotiloissa mahdollistavat uudenlaiset kalusteet, jotka tarjoavat sekä akustista että näkösuojaa.

Liikuteltavat, säädettävät ja eri tavoin yhteen sovitettavat tuolit, pöydät ja sohvat tekevät opiskelusta monimuotoista. Muunneltavat sohvaryhmät, kuten PodSeat ja PodSofa, tarjoavat laskualustan näyttöpäätteille ja kutsuvat etsimään tietoa yhdessä tai keskittymään tehtäviin. Kalusteiden avulla rakennetaan myös teknologia-avusteisia oppimispaikkoja.

Kalusteiden ääntä vaimentavat ominaisuudet parantavat avotilojen akustiikkaa. Hälyyn vaikuttavat myös seinämateriaalit. BuzziSkin-huopatapetti on helppo ja tehokas ratkaisu tilan akustiikan parantamiseen. Kymmenestä värivaihtoehdosta löytyy oikea tunnelman tuoja eri tiloihin. Huopaseinään voi kiinnittää vaikka oppilaiden töistä vaihtuvan näyttelyn.

Hyvästit jäykälle ja passiiviselle kouluympäristölle

Koska oppitunnit sisältävät yhä enemmän projektityötä, luovaa oppimista ja tutkimista niin yksin, pareittain kuin pienryhmissä, tulisi tilojen tukea erilaisia työtapoja. Monipuoliset kalusteet mahdollistavat koko koulun hyödyntämisen. Kolmionmallisista Diagonal Play -uutuuspenkeistä syntyy ilmeikkäitä istuinryhmiä keskustelua tai hetken hengähdystä varten. Koulun erilaiset istuimet mahdollistavat vaihtelevat työasennot, mikä takaa koulupäivälle parhaan ergonomian.

Virkeät tilat sisältävät väripilkkuja. Martelan kalusteisiin voi valita herkullisia tehostevärejä rauhallisten perusvärien rinnalle. Tilojen viihtyisyys vaikuttaa koulun arvostamiseen ja oppimistuloksiin. Martela Inspiring School -konsepti sopii niin uusiin kuin vanhoihin koulutiloihin. Se on kokonaisuus ratkaisuja ja tuotteita, joilla koulua voidaan kehittää yksilöllisesti vaikka luokka kerrallaan.

Tervetuloa messuosastollemme 1e29 tutustumaan Martela Inspiring School -ratkaisuihin ja kalusteuutuuksiin. Yksilöllisten ratkaisujen lisäksi tarjoamme käyntisi lomassa baristan valmistaman erikoiskahvin juuri sellaisena kuin toivot.

Opetusalan valtakunnallinen koulutustapahtuma Educa Helsingin Messukeskuksessa 25.–26.1.2013.

Martela Oyj
Matti Mäenpää
myyntijohtaja, koulu- ja hoivasegmentti
matti.maenpaa@martela.fi