Lukuisille Martelan tuotteille ja palveluille Design from Finland -merkki

Työ- ja oppimisympäristöjen asiantuntija Martelan erityisesti muotoilun saralla ansioituneille palveluille ja tuotteille on myönnetty Design from Finland -merkki. Suomalaisen Työn Liitto myöntää merkin ainutlaatuiselle suomalaiselle muotoilulle, ja se kertoo yrityksen panostaneen edelläkävijänä suomalaiseen muotoiluun.

- Martelassa on aina suhtauduttu intohimolla käyttäjälähtöiseen suunnitteluun. Design from Finland -tunnustus sopii siis hyvin Martelan arvomaailmaan, sanoo Martelan markkinointi- ja vastuullisuusjohtaja Minna Andersson.

Designin merkitys Suomen kansantaloudelle ja kilpailukyvylle on suuri. Suomen designhistoriaa on rakennettu ennen kaikkea kodin sisustustuotteilla, mutta nyt muotoillaan myös palveluita ja julkisen sektorin toimintaa. Suomalaisen Työn Liitto huomioi Martela Lifecycle -elinkaaripalvelut Design from Finland -merkillä.

- Martela Lifecycle on malliesimerkki modernista suomalaisesta palvelumuotoilusta, joka optimoi sekä tilojen käytön että pitää huolta kalusteista ja ihmisistä. Hallittu kokonaisajattelu mahdollistaa tulevien tarpeiden ennakoinnin, mikä luo tehokkuutta ja säästöjä, Andersson taustoittaa.

Design from Finland -merkki myönnettiin myös useille suomalaisten muotoilijoiden suunnittelemille Martelan kalusteille. Yksi tunnustuksen saaneista on Iiro Viljasen suunnittelema Frankie-neuvottelupöytäsarja.

- Tyylikäs toimistokaluste voi olla myös erittäin funktionaalinen. Frankien saa esimerkiksi sähkösäätöisellä työskentelykorkeuden säädöllä, mikä tekee palavereista tehokkaampia, Andersson kertoo.

- Perinteinen teollisuus parantaisi asemaansa globaaleilla markkinoilla valtavasti, jos se panostaisi vielä vahvemmin muotoiluun. Arvoketjut ovat muotoutumassa uudestaan, ja lisäarvoa voidaan luoda nimenomaan muotoilulla, kertoo Brand Manager Johanna Lahti Suomalaisen Työn Liitosta.

Design from Finland -merkki myönnettiin seuraaville Martelan palveluille, kalusteille ja kalustesarjoille: Martela Lifecycle -palvelut, Pinta-, Alku- ja Frankie -pöytäsarjat, Exceed-, Spot-, Trailer-, Salmiakki- ja Chat -pöydät, Scoop-aulapöytä, Kari-, Aktiv-, Grip-, Plus+- ja Trivia -pöydät ja -tuolit, James-työtuolisarja, Sola-, Form-, Kaisa-, Salus- ja Kilta -tuolit, Cube-, Nooa- ja Movie -aulasarjat, Bit-istuimet, Combo-, Big-, Cupio- ja The Wall -säilyttimet, Hush-puhelinkopit, The Tree -tilanjakajat, Beatbox-katsomo, Puffet-istuintyynyt, Swan XL -valaisin, Kaari-naulakko sekä Face-seinäke.

Minna Andersson, Markkinointi- ja vastuullisuusjohtaja, Martela Oyj, 040 087 8101, minna.andersson@martela.com

Johanna Lahti, Brand Manager, Suomalaisen Työn liitto, 040 591 6143, johanna.lahti@avainlippu.fi

Martela-konserni kuuluu alansa johtaviin käyttäjälähtöisiä työympäristöjä tuottaviin yrityksiin Pohjoismaissa. Halu tarjota asiakkaille parhaita työympäristöjä on ohjannut toimintaamme jo seitsemänkymmenen vuoden ajan. Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Martelan palveluille ja valituille tuotteille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetuista tuotteista ja Suomessa työllistävästä toiminnasta. Parannamme työhyvinvointia samalla tilojen käyttöä tehostaen työympäristöjen lisäksi oppimisympäristöissä sekä hoivakohteissa. Liikevaihto oli vuoden 2015 lopussa 132,8 miljoonaa euroa ja vuoden 2015 keskimääräinen henkilömäärä 622.

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. www.avainlippu.fi

Design from Finland -merkki viestii suomalaisen, ainutlaatuisen muotoilun alkuperästä. Merkki kertoo edelläkävijäyritysten panostuksesta suomalaiseen muotoiluun osana yrityksen liiketoimintaa ja menestystä. Merkinhaltija tuotteita on jo yli 300, lista kaikista Design from Finland -merkin käyttöoikeuden saaneista yrityksistä löytyy liiton kotisivuilta: http://www.avainlippu.fi/liiton-merkit/design-finland/design-finland-yritykset