PODWORK-TYÖPISTEET TUOVAT LISÄÄ YKSITYISYYTTÄ AVOIMIIN TYÖTILOIHIN

Yhä useammilla työpaikoilla on tarve tiloille, joissa voidaan tehdä rauhassa keskittymistä vaativaa työtä. Martelan uudet PodWork-työpisteet on suunniteltu tähän tarpeeseen: kahdesta erilaisesta työpistemoduulista voi helposti tehdä kokonaisuuksia käyttötarpeen mukaan. PodWork tukee vahvasti monitilatoimistoajattelua, tuoden ratkaisun yksityisen tilan tarpeeseen.

o4i Design Studion Henrik Kjellberg ja Jon Lindström ovat suunnitelleet Martelalle PodSeat- PodSofa- ja PodMeeting-kalusteet. ” PodWork on Pod-sarjan luonnollinen jatkumo. Kun sarjan muut kalusteet on suunniteltu pistäytymis- ja keskustelupaikoiksi, PodWork on luotu keskittymistä vaativien töiden tekemiseen. Näin sarja tarjoaa yhtenäisen kokonaisuuden modernien toimistojen erilaisiin käyttötarkoituksiin”, suunnittelijat kertovat.

PodWork tukee toimistojen monitila-ajattelua

Tänä päivänä ergonomisuus on paljon muutakin kuin oikeassa asennossa istumista tai seisomista. Se on myös liikkumista ja paikan vaihtamista työpäivän aikana, mitä monitila-ajattelu toimistoissa parhaimmillaan tarjoaa.

”PodWork on suunniteltu tarjoamaan väliaikaisen työpisteen keskittymistä vaativaan työhön ja siten tukemaan ihmisten liikkumista sekä paikan vaihtamista työpäivän aikana”, Kjellberg kertoo.

Modulaarisuus helpottaa työtilan suunnittelua

PodWork-sarjaan kuuluu kaksi eri kokoista työpistemoduulia, avoimempi ja yksityisempi. Näitä yhdistelemällä voidaan luoda erilaisia työtiloja. ”PodWork-työpistemoduulien tarkoituksena on helpottaa työtilan suunnittelua ja muunneltavuutta käytössä olevista neliöistä riippumatta”, Kjellberg kertoo.

”WorkPodin muotokieli on moderni ja ajaton. Moduulien pyöristetyt kulmat luovat toimistotilaan pehmeyttä, jota voi korostaa valitsemalla juuri omaan käyttötarkoitukseen sopivan värin tai väriyhdistelmän,” täydentää Martelan tuotepäällikkö Kari Leino.

Mitat:
Avoin 150 cm x 110 cm
Yksityinen 150 cm x 150 cm

Median yhteydenotot:
Kari Leino, Tuotepäällikkö, Martela Oyj
puhelin +358 (0)500 933 922, s-posti kari.leino@martela.fi

Leena Puttaa-Sollo,  Brändi ja viestintäpäällikkö, Martela Oyj
puhelin +358 (0)40 84 95 480, s-posti leena.puttaa-sollo@martela.fi

Kuvat: http://picture.martela.com/

Martela Oyj on ergonomisten ja innovatiivisten kalusteiden talo ja tilamuutoksia toteuttava palveluyhtiö. Martelan tuotteet ja palvelut parantavat tilojen toimivuutta ja viihtyvyyttä työympäristöjen lisäksi muun muassa oppimisympäristöissä sekä hoivakodeissa. Martela on 68-vuotias perheyritys ja markkinajohtaja Suomessa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX:n Pohjoismaisessa pörssissä. Vuonna 2013 Pohjoismaissa, Puolassa ja Venäjällä Martelan palveluksessa oli 770 henkilöä ja konsernin liikevaihto oli 132,3 milj. euroa. Martela toimii vastuullisesti liiketoiminnan kaikilla osa-alueilla.

Lainaukset

PodWork on suunniteltu tarjoamaan väliaikaisen työpisteen keskittymistä vaativaan työhön ja siten tukemaan ihmisten liikkumista sekä paikan vaihtamista työpäivän aikana.
Henrik Kjellberg