Puhelinkopit kadulta konttoriin!

Vielä viisitoista vuotta sitten puhelinkopit pystytettiin kadunvarsille. Nyt ne ovat kaupunkimiljööstä kadonneet ja sen sijaan löytäneet tiensä uusiin monitilatoimistoihin. Vanha hyvä keksintö on jalostunut ajan saatossa täyttämään tämän päivän tarpeet.

Martelan mallistoon kuuluu kolme eri tyyppistä avotilaan suunniteltua puhelinkoppiratkaisua; Framery C, Framery O sekä Hush. Nämä tilaan jälkikäteen asennettavat tuotteet tarjoavat erinomaisen ratkaisun työtilojen helppoon muokkaamiseen. Melun vaikutus häiriötekijänä avotilassa on merkittävä, Työterveyslaitoksen tutkimuksen mukaan jopa 10% tehokkuuden laskussa!

Kokemuksen mukaan puhelinkoppien tärkeimpiä ominaisuuksia ovat: äänieristys, akustiikka ja käytettävyys. Puhelinkoppeihin on helppo poiketa puhumaan rauhassa sekä keskittymistä vaativat, että luottamukselliset puhelut. Tämän johdosta monissa toimistoissa on jo päädyttykin näihin käteviin ratkaisuihin tuoda avotilaan tila, joissa on näppärä hoitaa niin puhelin- kuin videoneuvottelutkin.

Framery C ja –O Avotilan valmiista puhelinkopeista Framery C ja –O voidaan helposti sijoittaa niin uusiin kuin oleviinkin toimistotiloihin. Helposti asennettava tuote ei häiritse asiakkaan työskentelyä asennusvaiheessa kuin hetken. Pöytätasoon asennettu sähköpistoke ja LAN-johto mahdollistavat myös toimistotyössä lisääntyvät video- ja puhelinneuvottelut, joissa kannettava tietokone on usein mukana. Tilojen suunnittelussa pöytätaso puhelinkoppeihin on sijoitettu niin, että puhujan kasvot ovat aina akustoivaa seinäpintaa kohti. Tärkeänä ominaisuutena on luonnollisesti myös imanvaihto

Framery C on muotoilultaan selkeän yksinkertainen, minkä lattian sekä seinän vakiovärit ovat neutraalit. Personointi asiakkaan tilan sekä toivomusten mukaan voidaan tehdä valitsemalla pöytätason väri vapaavalintaisesti. Myös teippauksilla lasiseinissä saa Framery C:n muokattua saumattomasti osaksi tilaa.
Modernia linjaa muotoilultaan noudattava Framery O tarjoaa markkinoiden ylivoimaisesti parhaan akustiikan. Puhelinkoppi on kalustettu valmiiksi sekä pöytätasolla, että seinään sijoitetulla nojaustuella. Puhelinkopin ulkopinnan värin voi valita itse sekä lasioven teippauksilla saa muutettua tilan ilmettä.

Hush Sisätiloiltaan Hush on avara ja viihtyisä. Kopissa on laskupöytä tietokoneita ja muita tarvikkeita varten ja sen voi myös sähköistää. Hush ei ole niin syvä kuin monet muut vastaavat tuotteet, joten se on helposti sijoitettavissa käytäville ja auloihin, tai tausta taustaa vasten – melkein mikä tahansa yhdistelmä on mahdollinen. Sisälle astuttaessa valaistus ja ilmastointi käynnistyvät automaattisesti.

Martelan mallistoon kuuluvista kolmesta erilaisesta puhelinkoppimallista löytyy varmasti ratkaisu useimpiin avotiloihin tuomaan tarvittaessa yksityisyyttä puhelinkeskustelujen käymiseen.

Tytti Ruponen, Tuotepäällikkö, Martela Oyj, PL 44, 00371 Helsinki puhelin 050 39 48 606, s-posti: tytti.ruponen@martela.fi

Leena Puttaa-Sollo, Brändi- ja viestintäpäällikkö, Martela Oyj, PL 44, 00371 Helsinki puhelin 040 84 95 480, s-posti: leena.puttaa-sollo@martela.fi

Martela Oyj on ergonomisten ja innovatiivisten kalusteiden talo ja tilamuutoksia toteuttava palveluyhtiö. Martelan tuotteet ja palvelut parantavat tilojen toimivuutta ja viihtyvyyttä työympäristöjen lisäksi muun muassa oppimisympäristöissä sekä hoivakodeissa. Martela on 68-vuotias perheyritys ja markkinajohtaja Suomessa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX:n Pohjoismaisessa pörssissä. Vuonna 2013 Pohjoismaissa, Puolassa ja Venäjällä Martelan palveluksessa oli 770 henkilöä ja konsernin liikevaihto oli 132,3 milj. euroa. Martela toimii vastuullisesti liiketoiminnan kaikilla osa-alueilla.