RAHANSÄÄSTÖ ON KONKREETTINEN HYÖTY MONITILATOIMISTOON SIIRRYTTÄESSÄ

Resurssiviisaus  ja kiertotalous ovat nousseet merkittäviksi vaihtoehdoiksi kansantalouden parantamiseksi. McKinsey & Company on pelkästään Suomessa laskenut kiertotalouden potentiaaliksi 1,5–2 miljardia euroa. Monitilatoimistoihin siirtyminen tukee monilta osin uutta talousmallia.

”Tietoon pohjautuvan toimitilojen määrittelyn ja tehokkaamman tilasuunnittelun avulla pystymme pienentämään tarvittavia toimistoneliöitä jopa puoleen nykyisistä, ja siten saamaan merkittäviä säästöjä muun muassa vuokra- ja energiakuluissa”,  sanoo Martelan toimitusjohtaja Heikki Martela.

Tutkimusten mukaan monitilatoimisto lisää työhyvinvointia, mikä parantaa työntekijöiden jaksamista ja tehokkuutta. Parhaimmillaan fiksu toimitila vapauttaa myös yrityksen resursseja kansatalouden kannalta elintärkeisiin investointeihin.

Säästöt voi arvioida Martelan laskurilla

”Lukuisista hyödyistä huolimatta työympäristön muutos monitilatoimistoksi mietityttää monia. Vakiintuneen toimintatavan muuttaminen on aina vaikeaa huolimatta siitä, kuinka järkevä muutos onkin”, Heikki Martela kertoo. ”Jotta yritykset näkevät konkreettisesti monitilatoimiston hyödyt, olemme tehneet kotisivuillemme toimitilojen säästölaskurin, jolla yritykset voivat euroina nähdä paljonko heillä on säästövaraa toimitilansa suhteen”, myyntijohtaja Panu Muhonen sanoo.

”Laskurimme antaa nopeasti suuntaa-antavan arvion yrityksen säästömahdollisuuksista. Uskon, että monille tulee yllätyksenä, kuinka huomattavia summia he voivat säästää tilojen uudelleensuunnittelulla”, Muhonen arvioi. ”Karsimalla turhat neliöt voitamme kaikki – niin ympäristö, kansantalous, työntekijät kuin työnantajatkin”, hän lisää.

Voit tutustua Martelan toimitilojen säästölaskuriin osoitteessa: http://www.martela.fi/saastolaskuri

Panu Muhonen, myyntijohtaja, puh. 050 041 2068  /  sähköposti: panu.muhonen@martela.fi

Martela-konserni kuuluu alansa johtaviin yrityksiin Pohjoismaissa. Halu tarjota asiakkaille parhaita työympäristöjä on ohjannut toimintaamme jo lähes seitsemänkymmenen vuoden ajan. Ergonomisten ja innovatiivisten kalusteratkaisujen lisäksi Martela suunnittelee ja tuottaa monipuolisesti työympäristöihin liittyviä palveluja. Parannamme työhyvinvointia samalla tilojen käyttöä tehostaen työympäristöjen lisäksi oppimisympäristöissä sekä hoivakohteissa.

Lainaukset

Tietoon pohjautuvan toimitilojen määrittelyn ja tehokkaamman tilasuunnittelun avulla pystymme pienentämään tarvittavia toimistoneliöitä jopa puoleen nykyisistä, ja siten saamaan merkittäviä säästöjä muun muassa vuokra- ja energiakuluissa.
Heikki Martela
Jotta yritykset näkevät konkreettisesti monitilatoimiston hyödyt, olemme tehneet kotisivuillemme toimitilojen säästölaskurin, jolla yritykset voivat euroina nähdä paljonko heillä on säästövaraa toimitilansa suhteen.
Panu Muhonen