• Martela Oyj/

Uudistunut Martelan Outlet tyylillä hukkakulttuuria vastaan – "Käyttökelpoisen kalusteen paikka ei ole kaatopaikalla"

Martela Outlet -myymälöiden ilme ja konsepti uudistetaan tämän vuoden aikana. Myymälät viestivät entistä selkeämmin Martelan ympäristöä säästävästä, vastuullisesta toimintatavasta.

”Viestinnässämme käyttämämme ”Waste Nothing” -slogan kertoo sen, mitä Martelassa ajattelemme kestävästä kehityksestä. Käyttökelpoisen kalusteen paikka ei ole kaatopaikalla”,  sanoo Martelan myyntijohtaja Pekka Väisänen.

Martelan outlet-myymälöissä myydään korkealaatuisia käytettyjä ja kunnostettuja toimistokalusteita, poistoeriä sekä näyttelykappaleita. Uudistuneesta myymälästä on helppo löytää erilaisiin työympäristöihin ja tarpeisiin sopivia kalusteratkaisuja havainnollisen esillepanon ansiosta.

”Uskon, että asiakkaamme yllättyvät sisään astuessaan, sillä tila on kaukana perinteisestä varastomyymälästä”, Väisänen sanoo.

Vuosittain 100 000 tonnia jätteeksi

Suomessa päätyy vuosittain 100 000 tonnia kalusteita jätteeksi. Tutkimusten mukaan 70–80 prosenttia määrästä olisi kierrätettävissä. Martelassa uskotaan muutokseen, koska kaiken kokoiset yritykset haluavat kierrättää tarpeettomaksi jääviä kalusteitaan ja suosivat myös sisustusratkaisuissaan kierrätettyjä kalusteita.

”Yhä useampi yritys haluaa toimia vastuullisesti, ja työympäristö jos mikä heijastaa yrityksen arvoja ja brändiä. Kiertotalouden tukeminen on selvä viesti niin omille työntekijöille kuin muillekin sidosryhmille”,  Pekka Väisänen kertoo.

”Kunnostettu laatukaluste on lähes uudenveroinen, joten kierrätetyn kalusteen ostaminen on myös taloudellisesti järkevää.”

Ensimmäisenä uudistuu Vantaan myymälä, joka samalla muuttaa uusiin tiloihin Tammistoon. ”Autamme asiakkaitamme luomaan toimivia työympäristöjä sekä tuemme heitä kokonaisvaltaiseen työergonomiaan, ei vain ostamaan yksittäisiä toimistokalusteita. Tuottavuus syntyy hyvinvoinnista, olipa kaluste sitten uusi tai käytetty,” Väisänen lisää.

Vantaan Martela Outlet -myymälässä on avajaisviikolla 16.–20.5. Nespresso-kahvitarjoilun lisäksi luvassa lukuisia vaihtuvia tarjouksia. Vantaan Martela Outlet -myymälä sijaitsee osoitteessa Ylästöntie 11.

#wastenothing #bymartela #kiertotalous #martela #responsibility

Minna Andersson, Markkinointi- ja vastuullisuusjohtaja, Martela Oyj, 040 087 8101, minna.andersson@martela.com