Ruukin Avain –kesäteatteri katsojaennätykseen

Hieno sää siivitti Salossa, Mathildedalin kesäteatterissa 16.-25.7. esitetyn Ruukin Avain –näytelmän katsojaennätykseensä. Näytäntöjä oli kaikkiaan kolmetoista, joista suuri osa lähes loppuunmyytyjä. Näytelmän Ruukin Avain – Vedenpaisumuksen aikaan näki yhteensä lähes 3500 teatterinystävää.

Johan Storgårdin käsikirjoittama ja ohjaama näytelmä Vedenpaisumuksen aikaan on toinen osa Teijon alueen historiasta kertovassa Ruukin Avain -näytelmätrilogiassa. Ensimmäistä osaa Aatelin aikaan esitettiin
vuosina 2008-09. Osan Vedenpaisumuksen aikaan voi nähdä Mathildedalin kesäteatterin näyttämöllä vielä ensi kesänä. Esitykset ovat 6.-16.7.2011. Vuonna 2012 on vuorossa sarjan viimeinen, 1900-luvulle
sijoittuva osa.

Lisätietoja:
Projektikoordinaattori Krista Gustafsson 050 354 2487,
krista@meriteijomakasiinit.fi

Tiedottaja Tuula Sipilä, puh. 050 553 7102,
tuula.sipila@meriteijomakasiinit.fi

Lehdistökuvia osoitteessa: www.ruukinavain.fi -> medialle

Yrityksestä

Meri-Teijo Makasiinit kulttuuriyhdistys ry on perustettu 2004 ja sen tarkoituksena on edistää kulttuuritoimintaa eteläisen Salon alueella ja koota eri kulttuurialan harrastajat yhteen. Se toimii yhteistyössä Salon alueen eri kulttuuri- ja taideyhdistysten kanssa. Kulttuuriyhdistys suunnittelee ja järjestää kesäkursseja, keskustelutilaisuuksia, taidenäyttelyitä, konsertteja, kyläjuhlia sekä muita kulttuuritilaisuuksia. Vuosittaisia tapahtumia ovat Kevään kutsu, Elojuhlat sadonkorjuutoreineen ja iltaohjelmineen, Joulumyyjäiset sekä Jouluun hiljentyminen aaton aattona. Kulttuuriyhdistys ry on myös mukana toteuttamassa kolmiosaista Ruukin Avain -kesäteatteriproduktiota vuosina 2008-2013. Vuosina 2010 ja 2011 on käynnissä kulttuurimatkailuun keskittyvä yleishyödyllinen KulttuuriValimo -hanke. Ruukkitehtailla on Mathildedalissa ja Teijossa valmistettuja koneita ja laitteita esittelevä näyttely Teijon Tehtaat Vuosisatojen Saatossa.