Enonkosken Hoiva Oy osaksi Mehiläisen hoivapalveluita

Lehdistötiedote 10.9.2018

Kehitysvammaisten ja mielenterveyskuntoutujien asumispalveluita tuottava Enonkosken Hoiva Oy:n omistus on siirtynyt Mehiläinen Hoivapalvelut Oy:lle 1.9.2018 alkaen. Hoitokoti Sinisiipi -nimellä toimiva yksikkö tuottaa kehitysvammaisten ja mielenterveyskuntoutujien asumispalveluja Enonkoskella. Yhteensä toimintaan kuuluu yhteensä 15 tehostetun palveluasumisen paikkaa.

- Hoitokoti Sinisiiven toimintaperiaatteena on ollut antaa jokaiselle asukkaalle turvallinen koti, jossa huomioidaan asukkaan yksilöllisyys. Nämä vastaavat Mehiläisen arvoja ja siksi näemme Enonkosken Hoivan luontevana osana Mehiläistä, sanoo Mehiläisen hoivapalveluiden liiketoimintajohtaja Niklas Härus.

- Uskomme, että Mehiläinen on luotettava ja ammattitaitoinen kumppani jatkamaan toimintaa. Arki kodilla säilyy ennallaan, kertovat Enonkosken Hoiva Oy:n yrittäjät Hannele Ojasalo ja Pirkko Makkonen.

Pirkko Makkonen jatkaa Hoitokoti Sinisiiven yksikön johtajana. Omistusvaihdoksella ei ole vaikutusta työsuhteisiin, asukastyöhön tai muihin sopimuksiin.

Hoitokoti Sinisiiven lisäksi Mehiläisellä on yli 150 palvelukotia eri puolilla Suomea. Mehiläinen panostaa nyt erityisen vahvasti vammaispalveluiden kasvuun ja kehittämiseen. Uusia vammaispalveluiden koteja ovat syksyllä 2017 avautunut Omakoti Kehrä Kouvolassa sekä rakenteilla olevat Omakoti Aarre Sipooseen, Omakoti Retiisi Kuopioon, Omakoti Ankkuri Turkuun, Omakoti Harju Lahteen ja Omakoti Kastanja Mikkeliin.

Lisäksi yritysostoilla Mehiläiseen ovat liittyneet viimeisen vuoden aikana Omakoti Kartano Joutsassa, Omakoti Suomalainen Kuopiossa, Omakoti Kerttu Kankaanpäässä, Omakoti Annika Merikarvialla, Omakoti Eloranta Pielavedellä­ ja Omakoti Kaunummi Eurajoella.

Lisätiedot:

- Niklas Härus, Mehiläinen Oy, liiketoimintajohtaja, puh. 041 536 9796
- Hannele Ojasalo, Enonkosken Hoiva Oy, p. 040 060 7212
- Pirkko Makkonen, Enonkosken Hoiva Oy, p. 0400 607 335

Enonkosken Hoiva Oy on vuonna 2001 perustettu yksityinen, kehitysvammaisten ja mielenterveyskuntoutujien asumispalveluja tarjoava yritys. Yhtiöllä on 15 asukaspaikkaa.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä on yli 150 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 5000 asukaspaikkaa.