Haapajärven Kimppakoti Oy osaksi Mehiläisen mielenterveyspalveluita

Lehdistötiedote 23.11.2017

Mielenterveyskuntoutujien asumispalveluita tuottava Haapajärven Kimppakoti Oy:n omistus on siirtynyt Mehiläinen Oy:lle 21.11.2017 alkaen. Vuonna 1997 perustettu yhtiö tuottaa mielenterveyskuntoutujien asumispalveluja Haapajärvellä. Yhteensä toimintaan kuuluu yhteensä 24 paikkaa tehostettua palveluasumista, palveluasumista ja tuettua asumista.

- Haapajärven Kimppakodin toiminnassa keskitytään asukkaiden vahvuuksiin ja jokaista asukasta arvostetaan yksilönä. Arvopohjamme kohtasivat ja näistä lähtökohdista on hyvä lähteä jatkamaan toimintaa, sanoo Mehiläisen hoivapalveluiden liiketoimintajohtaja Niklas Härus.

- Keskustelut Mehiläisen kanssa antoivat meille tunteen siitä, että yhdistymisellä voimme jatkaa asukkaiden yksilöllistä ja kodikasta asumispalvelua Kimppakodissa, kertoo Haapajärven Kimppakoti Oy:n yrittäjä Enni Jämsä, joka jatkaa Haapajärven Kimppakodin yksikön johtajana. Omistusvaihdoksella ei ole vaikutusta työsuhteisiin, asukastyöhön tai muihin sopimuksiin.

Haapajärven Kimppakodin lisäksi Mehiläisellä on yli 40 mielenterveyskuntoutujien palvelukotia eri puolilla Suomea. Pohjois-Pohjanmaan alueella toimii myös Mehiläisen mielenterveyskuntoutujien palvelukoti Ykköskoti Vihanti ja Ykköskoti Kiiminki, ikääntyneiden palvelukodit Villa Sulka, Mainiokoti Kiiminki, Mainiokoti Siiri sekä kehitysvammaisten palvelukodit Omakoti Voikukka ja Omakoti Mesikki.

- Niklas Härus, Mehiläinen Oy, liiketoimintajohtaja, puh. 041 536 9796
Enni Jämsä, Haapajärven Kimppakoti Oy, puh. 044 352 2705

Haapajärven Kimppakoti Oy on vuonna 1997 perustettu yksityinen, mielenterveyskuntoutujien asumispalveluja tarjoava yritys, joka toimii Haapajärvellä. Yhtiöllä on 24 asukaspaikkaa.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä ja siihen vuonna 2016 yhdistyneellä Mainio Vireellä on Suomessa yli 100 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 4000 asukaspaikkaa.