Hoitokoti Poppeli Mehiläiselle

Lehdistötiedote 4.12.2018

Kehitysvammaisten asumispalveluita sekä työ- ja päivätoimintaa tuottava Hoitokoti Poppeli Oy:n omistus on siirtynyt Mehiläinen Hoivapalvelut Oy:lle 1.12.2018 alkaen. Suonenjoella toimivan yhtiön toimintaan kuuluu tällä hetkellä 36 asukaspaikkaa.

- Olemme olleet erityisen vaikuttuneita asumispalveluiden ohella Poppelin päivä- ja työtoiminnasta, joka on hyvin monipuolista. Poppelissa tehdään mm. maalausta, käsi- ja puutöitä, kiinteistöhoitoa, tilaustöitä ja lisäksi asukkaille on järjestetty töitä kodin ulkopuolelta esimerkiksi kahvila-, lounasravintola ja siivousalalta. Tavoitteena on rakentaa mahdollisimman monipuolisia työsisältöjä, jotka luovat mielekästä tekemistä asukkaiden arkeen, sanoo Mehiläisen hoivapalveluiden liiketoimintajohtaja Niklas Härus.

- Mehiläisen kanssa meillä löytyi samanlainen arvomaailma ja ajatus laadukkaista asumispalveluista ja niiden ympärille rakentuvasta työ- ja päivätoiminnasta. Uskomme, että järjestelyn kautta voidaan turvata toiminnan jatkuvuus ja kehittää sitä edelleen, kertoo Hoitokoti Poppeli Oy:n yrittäjä Pirjo Backman, joka jatkaa Mehiläisen palveluksessa.

Omistusvaihdoksella ei ole vaikutusta työsuhteisiin, asukastyöhön tai muihin sopimuksiin.

Poppelin lisäksi Mehiläisellä on alueella vammaisten palvelukodit Omakoti Suomalainen Kuopiossa, Omakoti Eloranta Pielavedellä ja juuri avautuva Omakoti Retiisi Kuopiossa.

Lisätiedot:

- Niklas Härus, Mehiläinen Hoivapalvelut Oy, liiketoimintajohtaja, puh. 041 536 9796

- Pirjo Backman, Hoitokoti Poppeli Oy, puh. 040 527 1981

Hoitokoti Poppeli Oy on vuonna 1998 perustettu yksityinen, kehitysvammaisten asumispalveluja sekä työ- ja päivätoimintaa tarjoava yritys, joka toimii Suonenjoella. Yhtiöllä on tällä hetkellä 36 asukaspaikkaa.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä on 170 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on noin 6000 asukaspaikkaa.