Hoivakoti Auringonnousu osaksi Mehiläisen mielenterveyspalveluita

Lehdistötiedote 22.9.2017

Mielenterveyskuntoutujien asumispalveluita tuottava Hoivakoti Auringonnousu Oy:n omistus on siirtynyt Mehiläinen Oy:lle 20.9.2017 alkaen.

Vuonna 1998 perustettu yhtiö tuottaa mielenterveyskuntoutujien asumispalveluja Myrskylässä. Yhtiön palveluihin kuuluu 16 tehostetun palveluasumisen paikkaa ja 4 tuetun asumisen paikkaa.

- Auringonnousun toiminnassa on korostunut yhteisöllisyys, yksilöllinen kuntoutuminen ja asukkaiden kiinnittyminen yhteiskuntaan. Nämä ovat arvoja, joita Mehiläisessä arvostamme korkealle, sanoo Mehiläisen hoivapalveluiden liiketoimintajohtaja Niklas Härus .

- Järjestelyllä varmistamme toiminnan jatkuvuuden ja edelleen kehittämisen. Omistus tuo leveämmät hartiat, mutta arki jatkuu kuten ennenkin, kertoo yhtiön entinen omistaja Satu Manselius , joka jatkaa Auringonnousun yksikön esimiehenä.

Omistusvaihdoksella ei ole vaikutusta työsuhteisiin, asukastyöhön tai muihin sopimuksiin.

Auringonnousun lisäksi Mehiläisellä on noin 50 mielenterveyskuntoutujien palvelukotia eri puolilla Suomea.

Lisätiedot:
- Niklas Härus, Mehiläinen Oy, liiketoimintajohtaja, puh. 041 536 9796
- Satu Manselius, Hoivakoti Auringonnousu Oy, puh. 040 761 5759

Hoivakoti Auringonnousu Oy on vuonna 1998 perustettu yksityinen, mielenterveyskuntoutujien asumispalveluja tarjoava yritys, joka toimii Myrskylässä. Yhtiöllä on 20 asukaspaikkaa.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä on Suomessa yli 120 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 4400 asukaspaikkaa.

Yrityksestä

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläinen tarjoaa kokonaisvaltaiset palvelut yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläisessä palveluita tuottaa Suomessa yhteensä yli 11 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.www.mehilainen.fi