Kaisla Joutsenniemestä Mehiläisen lääketieteellinen johtaja

Lehdistötiedote 2.10.2018

Kehittämisylilääkäri Kaisla Joutsenniemi on nimitetty Mehiläisen lääketieteelliseksi johtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.1.2019 alkaen. Joutsenniemi raportoi tehtävässään Mehiläisen toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpäälle.

Psykiatrian ja terveydenhuollon erikoislääkäri Kaisla Joutsenniemi on toiminut Mehiläisen kehittämisylilääkärinä syyskuusta 2017 alkaen vastuualueinaan muun muassa hoidon laatu ja vaikuttavuus. Ennen uraansa Mehiläisessä Joutsenniemi työskenteli kehitystehtävissä muun muassa HUS:in palveluksessa Apotti-hankkeessa, lääkeyhtiö GlaxoSmithKlinessa sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksella. Joutsenniemi toimii lisäksi tutkijana Helsingin yliopiston psykoosigenetiikan SUPER-hankkeessa.

- Haluaisin kiittää Mehiläisen pitkäaikaista lääketieteellistä johtajaa Jarmo Karpakkaa 15 vuotta jatkuneesta ansiokkaasta työstä Mehiläisen terveyspalveluiden kehittämisen eteen. Jarmo jatkaa vielä osa-aikaisesti Mehiläisen palveluksessa ja Kaislan tukena, kunnes siirtyy ansaituille eläkepäiville kesällä 2020. On upeaa, että löysimme Jarmon suuriin saappaisiin erittäin kyvykkään ja yhtiömme arvoihin sitoutuneen lääketieteellisen johtajan, toteaa Janne-Olli Järvenpää.

- Mehiläinen on hieno yhdistelmä toimivien perinteiden kunnioittamista ja tarvittaessa rohkeaa toimintatapojen uudistamista. Lääketieteellisen johtajan tehtävässä pääsen keskittymään ja syventymään erityisesti lääketieteellisen laadun edistämiseen.Tässä auttavat moniammatillinen yhteistyö sekä Mehiläisen edelläkävijyys potilaiden ja ammattilaisten käyttöön tarkoitetuissa digityökaluissa, sanoo Joutsenniemi.

Mehiläinen Oy, toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää
Yhteydenotot assistentti Tamilla Tiikasen (tamilla.tiikanen@mehilainen.fi, puh. 040 531 0690) tai viestintäpäällikkö Laura Martinsuon (laura.martinsuo@mehilainen.fi, puh. 040 196 2892) kautta.

Kaisla Joutsenniemi, kehittämisylilääkäri, psykiatrian ja terveydenhuollon erikoislääkäri (kaisla.joutsenniemi@mehilainen.fipuh. 050 330 0142)

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 360 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 14 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.