Kalasataman Validia-koti Mehiläiselle

Lehdistötiedote 1.10.2018

Kalasataman Asumispalvelut Oy:n Helsingin Sörnäistenniemessä sijaitseva Validia-koti siirtyy osaksi Mehiläistä. Validia-koti on 31 asukkaan valoisa ja tunnelmallinen ryhmäkoti.

Oy Mobility Finland Ab on myynyt 1.10.2018 allekirjoitetulla osakekaupalla Mehiläiselle Kalasataman Asumispalvelut Oy:n, joka tuottaa asumispalveluita ikäihmisille ja muistisairaille Validia-kodissa. Turvallisen asumisen palveluita tuotetaan myös samassa talossa ja korttelissa asuvien ikäihmisten kotiin.

- Validia-koti on viihtyisä ja toimiva koti, jossa asukkaat pääsevät elämään yksilöllistä ja hyvää elämää. Talo sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien päässä lähietäisyydellä metroasemasta ja kauppakeskuksesta. Olemmekin hyvin iloisia saadessamme Validia-kodin osaksi Hoiva Mehiläistä, toteaa Hoiva Mehiläisen liiketoimintajohtaja Niklas Härus.

-  Kaupan myötä viimeinenkin ikäihmisten asumisyksikkömme – Kalasataman Validia-koti, pääsee osaksi liiketoimintaympäristöä, jossa keskitytään vahvasti juuri ikäihmisten toiminnan kehittämiseen. Mehiläinen osaa tämän liiketoiminnan ja pystyy vastaamaan myös sote-uudistuksessa ikäihmisten palvelutoimintaan kohdistuviin haasteisiin, sanoo toimitusjohtaja Päivi Harmaakorpi.

-  Toimintamme Kalasataman Validia-kodissa on ollut erittäin laadukasta ja asiakaslähtöistä. Strategiamme mukaan keskitymme jatkossa kuitenkin vammaispalveluiden kehittämiseen. Haluamme laajentaa toimintaamme ja lisätä osaamistamme erityisesti vammaisuuden kokonaiskentässä, Harmaakorpi jatkaa.

Omistajavaihdoksella ei ole vaikutuksia henkilökunnan työsuhteisiin, asukastyöhön tai muihin sopimuksiin.

Lisätiedot:

Niklas Härus, Mehiläinen Hoivapalvelut Oy, liiketoimintajohtaja, puh. 041 536 9796, niklas.harus@mehilainen.fi

Päivi Harmaakorpi, Invalidiliiton Asumispalvelut Oy, toimitusjohtaja, puh. 040 041 8826, paivi.harmaakorpi@validia.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä on Suomessa yli 150 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 5 000 asukaspaikkaa.

Validia Asuminen (Invalidiliiton Asumispalvelut Oy) tarjoaa yli 40 vuoden kokemuksella asumispalveluita ja kotiin vietäviä palveluita vammaisille henkilöille ja ikäihmisille. Validia Asumisessa työskentelee 1500 ammattilaista, ja sillä on yli 40 yksikköä ympäri Suomen. Kokonaan kotimainen Validia Asuminen on yhteiskunnallinen yritys ja osa Invalidiliitto-konsernia.