Koillismaan Terveys Oy yhdistyy Mehiläiseen

Lehdistötiedote 1.8.2018

Koillismaan Terveys Oy yhdistyy osaksi Mehiläistä 1.8.2018 alkaen. Osakekaupalla ei ole vaikutuksia asiakaspalveluun tai henkilökunnan työsuhteisiin. Uusi omistaja tuo lääkärikeskuksen toimintaan ennen kaikkea valtakunnallisen ketjun osaamista ja työkaluja, mutta haluaa säilyttää myös keskuksen paikallisen ilmeen.

Mehiläisen aluejohtaja Andreas Taalas on tyytyväinen Mehiläisen palveluverkoston laajentumiseen: ”Haluamme palvella asiakkaitamme heitä lähellä ja nyt tämä onnistuu myös Koillismaalla.”

Taustalla pitkä yhteistyö

Mehiläinen on tehnyt yhteistyötä Koillismaan Terveyden kanssa työterveysasiakkuuksissa jo pitkään ja yhteisiä valtakunnallisia asiakkaita löytyy paljon. Tarkoitus on toimia myös jatkossa vahvassa yhteistyössä paikallisten yritysten kanssa.

”Koillismaan Terveyden yrittäjät Erja Mustaniemi-Ketola ja Irmeli Ryhtä ovat tehneet hienoa työtä ja rakentaneet laadukkaan palvelukokonaisuuden. Tästä on hyvä yhdessä jatkaa eteenpäin ja samalla varmistaa, että Kuusamossa on jatkossakin useita terveyspalveluiden tuottajia, joista asiakkaat voivat valita”, sanoo Taalas.

Myös Erja Mustaniemi-Ketola Koillismaan Terveys Oy:stä on tyytyväinen ratkaisuun.

”Mehiläinen on ollut jo vuosia meille hyvä yhteistyökumppani ja omaa parhaat mahdollisuudet lähteä kehittämään toimintaa eteenpäin. Pystymme jatkossa tarjoamaan mm. työterveysasiakkaille valtakunnalliset palvelut ja alan parhaat sähköiset työkalut.”

Asiakaspalvelu lääkärikeskuksen tutuissa toimitiloissa Sokos-hotellin yhteydessä jatkuu normaalisti yhdistymisestä huolimatta. Lääkärikeskuksen työntekijät siirtyvät Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä.

Palvelut laajenevat

Mehiläinen tuo mukanaan Kuusamoon laajat digitaaliset palvelut niin työterveys- kuin yksityisasiakkaillekin.

”Tarkoituksemme on edelleen investoida toimintaan ja laajentaa lääkärikeskuksen palveluita uusilla vastaanottajilla ja erikoisaloilla. Lisäksi pystymme tarjoamaan mm. Mehiläisen laajat tutkimus- ja sairaalapalvelut Oulussa sekä valtakunnallisen palveluverkon työterveysasiakkaidemme käyttöön”, sanoo Mehiläisen Andreas Taalas.

”Kuusamossa tuotettujen palveluiden lisäksi myös esimerkiksi OmaMehiläinen-mobiilisovelluksen kautta käytettävä Mehiläisen Digiklinikka on alueen asukkaiden käytössä vuorokauden ympäri. Digiklinikalla saa yhteyden lääkäriin tai hoitajaan aina, omasta sijaintipaikasta riippumatta. Tämä on erityisesti Koillismaan kaltaisella laajalla alueella käytännöllistä”, kuvailee Taalas.

- Mehiläinen Itä- ja Pohjois-Suomi, aluejohtaja Andreas Taalas, puh. 040 764 4097
- Koillismaan Terveys Oy, toimitusjohtaja Erja Mustaniemi-Ketola, puh. 045 880 2159

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 360 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 14 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.