Kormel Oy (Voikankoti) osaksi Mehiläisen vammaispalveluita

Lehdistötiedote 4.4.2017

Kehitysvammaisten asumispalveluita tuottavan Kormel Oy:n omistus siirtyy Mehiläinen Oy:lle 3.4.2017 alkaen. Yhtiön Voikankoti-nimellä toimiva palvelukoti on perustettu vuonna 1989. Voikankoti tarjoaa ympärivuorokautista asumispalvelua 16 kehitysvammaiselle asiakkaalle Kouvolassa.

”Voikankoti on panostanut toiminnassaan kehitysvammaisten yksilölliseen asumiseen, mikä on hyvin linjassa Mehiläisen vammaispalveluiden toiminta-ajatuksen kanssa. Tältä pohjalta on hyvä lähteä jatkamaan palvelukodin toimintaa”, sanoo Mehiläisen hoivapalveluiden liiketoimintajohtaja Niklas Härus.

"Järjestely turvaa Voikankodin toiminnan jatkuvuuden ja laadun. Palveluasuminen jatkuu Voikankodissa uusin voimin ja hoivapalvelujen jatkuvuus on tällä järjestelyllä ratkaistu pitkälle tulevaisuuteen”, kertoo Kormel Oy:n entinen omistaja Aulo Kortesniemi.

Omistusvaihdoksella ei ole vaikutusta asukastyöhön tai kuntasopimuksiin.

Voikankodin lisäksi Mehiläisellä on yli 10 vammaisten palvelukotia eri puolilla Suomea. Kouvolassa toimii myös Mehiläisen ikääntyneiden palvelukodit Mainiokoti Kustaa, Mainiokoti Koski, Mainiokoti Kouvola sekä mielenterveyskuntoutujien palvelukodit Ykköskoti Nummi ja Ykköskoti Niitty. Kouvolaan Mehiläiselle valmistuu myös uusi kehitysvammaisten palvelukoti kesällä 2017.

Lisätiedot:

Mehiläinen Oy, Niklas Härus, liiketoimintajohtaja, puhelin: 041 536 9796

Kormel Oy, Aulo Kortesniemi, puhelin: 0400 709 903

Kormel Oy on vuonna 1989 perustettu yksityinen kehitysvammaisten asumispalveluja tarjoava yritys, joka toimii Kouvolassa. Yhtiöllä on 16 asukaspaikkaa.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä ja siihen vuonna 2016 yhdistyneellä Mainio Vireellä on Suomessa yli 100 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 4000 asukaspaikkaa.