Kotkalainen Lääkärikeskus Wiljami yhdistyy Mehiläiseen

Lehdistötiedote 25.2.2019

Mehiläinen on ostanut 15.2.2019 allekirjoitetulla liiketoimintakaupalla Lääkärikeskus Wiljamin liiketoiminnan Kotkassa. Omistusjärjestelyn muutoksen myötä palvelut tarjotaan asiakkaille 1.3.2019 alkaen Mehiläinen Karhulan toimipisteestä.

Lääkärikeskus Wiljami toimii Karhulan Teollisuuspuiston alueella tarjoten työterveyspalveluja yli tuhannelle työntekijälle. Mehiläisen liiketoimintajohtaja Anssi Hartiala on tyytyväinen lääkärikeskus Wiljamin siirtyessä osaksi Mehiläistä.

- Lääkärikeskus Wiljami on tarjonnut asiakkailleen laadukkaita työterveyspalveluita vahvalla asiantuntemuksella. On hieno päästä jatkamaan tätä työtä. Nyt allekirjoitettu liiketoimintakauppa vahvistaa entisestään Mehiläisen asemaa työterveyspalveluiden tarjoajana Karhulassa ja Kotkan alueella, Hartiala toteaa.

Myös Lääkärikeskus Wiljamin omistuksesta luopuvan Coor Service Management Oy:n toimitusjohtaja Marcus Karsten on tyytyväinen Mehiläisen ja Coorin solmimaan liiketoimintakauppaan.

- Toteutunut liiketoimintakauppa on osa strategiaamme, jonka mukaisesti keskitymme omaan ydinliiketoimintaamme. Coor on yksi Pohjoismaiden johtavia kiinteistöpalvelualan toimijoita, ja meille on tärkeää voida jatkossa keskittyä kiinteistö- ja siivouspalveluiden sekä laajempien kiinteistöpalvelualan kokonaisratkaisujen tuottamiseen ja kehittämiseen, Karsten toteaa.

Mehiläinen tuo lääkärikeskuksen asiakkaiden käyttöön valtakunnallisen verkostonsa sekä vahvat resurssit. Asiakkaat saavat käyttöönsä myös Mehiläisen edistykselliset digitaaliset palvelut, kuten verkossa ja mobiilisti toimivan OmaMehiläisen, Digiklinikan sekä YritysMehiläisen.

1.3.2019 alkaen Lääkärikeskus Wiljamin asiakkaita palvellaan Mehiläinen Karhulan toimipisteessä osoitteessa Karjalantie 6.

• Mehiläinen, liiketoimintajohtaja Anssi Hartiala, 040 589 9604, anssi.hartiala@mehilainen.fi

• Mehiläinen Karhula ja Kotka, yksikönjohtaja Anu Jokinen, 040 7415 136, anu.jokinen@mehilainen.fi

• Coor Service Management Oy, toimitusjohtaja Marcus Karsten, 010 234 3422, marcus.karsten@coor.com

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 360 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 16 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.