Lapin Lääkärikeskus Oy yhdistyy Mehiläiseen

Lehdistötiedote 19.12.2017

Lapin Lääkärikeskus Oy yhdistyy osaksi Mehiläistä 1.1.2018 alkaen. Yhdistymisellä ei ole vaikutuksia asiakaspalveluun tai henkilökunnan työsuhteisiin. Uusi omistaja tuo lääkärikeskuksen toimintaan ennen kaikkea valtakunnallisen ketjun osaamista ja työkaluja. Keskuksen lappilainen ilme ja paikallisuus halutaan säilyttää.

Lapin Lääkärikeskus Oy:n yhdistyminen Mehiläisen kanssa allekirjoitettiin 18.12.2017. Mehiläisen aluejohtaja Andreas Taalas on tyytyväinen Mehiläisen palveluverkoston laajentumiseen.

”Rovaniemi on Lapin pääkaupunkina ja kehittyvänä kasvukeskuksena meille erittäin tärkeä alue. Olemme tarjonneet Rovaniemellä työterveyspalveluita jo pitkään, ja nyt on hyvä aika laajentaa palvelutarjontaa myös lääkärikeskus- ja sairaalapalveluihin. Yhdessä voimme tarjota lappilaisille laajat ja laadukkaat terveyspalvelut sekä joustavat digitaaliset asiointikanavat”, kuvailee Taalas.

Taustalla pitkä yhteistyö

Mehiläinen on tehnyt yhteistyötä Lapin Lääkärikeskuksen kanssa jo vuosia.

”Lapin Lääkärikeskuksen lääkäri- ja henkilökunta on erittäin kokenutta ja osaavaa. Lisäksi tutkimusmahdollisuudet ovat huippuluokkaa ja yhteistyömme on hioutunut vuosien saatossa sujuvaksi”, sanoo Taalas.

Myös toimitusjohtaja Antti Keränen Lapin Lääkärikeskus Oy:stä on tyytyväinen järjestelyyn: ”Henkilöstön kanssa loimme tyhjästä seitsemässä vuodessa Rovaniemen parhaan terveyspalveluyhtiön. Nyt Lapin Lääkärikeskus ottaa jälleen jättiloikan eteenpäin ja yhdistää voimansa Suomen parhaan terveyspalveluketjun kanssa. Näin takaamme menestyksemme jatkumisen tulevassa terveydenhuollon murrosvaiheessakin.”

Asiakaspalvelu lääkärikeskuksen tutuissa toimitiloissa Marttiinin vanhassa puukkotehtaassa Vartiokadulla jatkuu normaalisti yhdistymisen jälkeen. Lääkärikeskuksen työntekijät siirtyvät Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä.

Panostuksia lääkärikeskukseen ja sairaalaan – palvelut laajenevat

Mehiläinen investoi lääkärikeskuksen toimintaan ja laajentaa palveluita.

”Tarkoituksemme on edelleen investoida toimintaan ja laajentaa palveluita uusilla vastaanottajilla ja erikoisaloilla, samalla kuitenkin Lapin Lääkärikeskuksen paikallisuus ja asioinnin helppous säilyttäen”, kertoo Taalas.

Lääkärikeskuksen johtavana lääkärinä jatkava Lauri Turunen on tyytyväinen tilanteeseen: ”Yhdistyminen Mehiläisen kanssa antaa uusia työkaluja toiminnan kehittämiseen ja laajentamiseen. Ensi vuonna mm.  monipuolistetaan leikkaustoimintaa, laajennetaan tapaturmapotilaiden hoitoa sekä käynnistetään tähystystutkimukset.”

”Paikallisten palveluiden lisäksi pystymme tarjoamaan asiakkaille laajat täydentävät tutkimus- ja sairaalapalvelut yksikössämme Oulussa. Lisäksi OmaMehiläinen-mobiilisovelluksen kautta käytettävä Mehiläisen Digiklinikka on alueen asukkaiden käytössä vuorokauden ympäri. Digiklinikalla saa yhteyden lääkäriin tai hoitajaan aina, omasta sijaintipaikasta riippumatta. Tämä on erityisesti Lapin kaltaisella laajalla alueella käytännöllistä”, kuvailee Taalas.

Mehiläinen Oy, aluejohtaja Andreas Taalas, sähköposti: andreas.taalas@mehilainen.fi, puhelin: 040 764 4097

Lapin Lääkärikeskus Oy, toimitusjohtaja Antti Keränen, sähköposti: antti.keranen@alcemed.fi, puhelin: 050 544 4237

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 290 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 11 500 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.