Mehiläinen avaa ruotsinkielisen asiakaspalveluyksikön Vaasaan

Lehdistötiedote 15.8.2017

Mehiläinen perustaa Vaasaan asiakaspalveluyksikön, joka keskittyy ruotsinkielisten asiakkaiden palvelemiseen. Alkuvaiheessa yksikkö työllistää 5 sairaanhoitajaa – mahdollisen sote-uudistuksen myötä ruotsinkielisen asiakaspalvelun tarpeen odotetaan kasvavan.

Mehiläisen uusi ruotsinkielinen asiakaspalveluyksikkö palvelee valtakunnallisesti lääkärikeskusten, työelämäpalveluiden sekä Hammas Mehiläisen asiakkaita Vaasasta käsin. Asiakaspalvelu on auki vuoden ympäri 7 päivää viikossa, klo 6-22 välillä.

- Haluamme tarjota ensiluokkaista palvelua ja sujuvaa asiointia kaikille asiakkaillemme. Uusi yksikkö vahvistaa valmiuksiamme ruotsinkielisten asiakkaiden palvelussa, toteaa Mehiläisen asiakaspalvelusta vastaava johtaja Ove Uljas.

Yksikkö työllistää alkuvaiheessa viisi ruotsia puhuvaa terveydenhoidon asiantuntijaa, jotka ovat taustoiltaan esimerkiksi sairaanhoitajia. Rekrytoinnit yksikköön toteutetaan vaiheittain.

- Valmistaudumme uuden yksikön myötä samalla mahdolliseen sote-uudistukseen, jonka odotan toteutuessaan lisäävän tarvetta ruotsinkieliseen asiakaspalveluun. Sen lisäksi, että palvelemme asiakkaita molemmilla kotimaisilla kielillä, saa meiltä palvelua myös englanniksi, sanoo Uljas.

Vahva toimija Vaasan seudulla

Vaasa on Mehiläiselle tärkeä painopistealue. Se valikoitui ruotsinkielisiä asiakkaita palvelevan yksikön sijaintipaikaksi muun muassa työvoiman saatavuuden vuoksi.

- Uskon alueelta löytyvän hyvin kielitaitoisia terveydenhuollon ammattilaisia, joille pystymme tarjoamaan merkityksellistä asiakaspalvelutyötä. Olemme myös iloisia voidessamme omalta osaltamme tukea alueen elinvoimaisuutta ja vireää elinkeinoelämää, toteaa Uljas.

Mehiläisellä on jo entuudestaan Pohjalaismaakunnissa laajasti toimintaa. 2000-luvun alkupuolelta Vaasassa toiminut Mehiläisen lääkärikeskus tarjoaa asiakkailleen lääkäri- ja hammaslääkäripalveluiden lisäksi sairaalan, liikunta- ja kuntoutusklinikan, päivystyksen, oman laboratorion, kuvantamispalvelut, työterveyshuollon palvelut sekä mahdollisuuden magneettitutkimuksiin. Lisäksi Mehiläisellä on alueella mm. lääkärikeskus Seinäjoella, ikääntyneiden palvelukoteja Vaasassa, Kauhavalla ja Seinäjoella sekä lastensuojelun toimipisteitä Vaasassa ja Lapualla. Kokonaisuudessaan Mehiläinen työllistää Pohjalaismaakunnissa yli 400 henkilöä.

Mehiläinen Oy, Ove Uljas, johtaja, liiketoiminnan kehitys, markkinointi & viestintä, asiakaspalvelu
- sähköposti: ove.uljas@mehilainen.fi
- puhelin: 0400 605 118

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 290 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 11 500 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.