Mehiläinen investoi Jyväskylään – uusi magneettitutkimusyksikkö avataan syksyllä

Lehdistötiedote 27.6.2018

Mehiläinen laajentaa toimintaansa Jyväskylässä avaamalla syksyllä 2018 uuden magneettitutkimusyksikön Kauppakadun lääkärikeskuksen yhteyteen. Mehiläisen ja Jyväskylän Kauppalaisseuran Säätiön allekirjoittama vuokrasopimus mahdollistaa jatkossa tilojen laajentamisen toiminnan kasvaessa. Asiakkaille toiminnan laajentaminen tarkoittaa entistä kattavampia terveyspalveluja yhdestä osoitteesta.

Mehiläinen Oy ja Jyväskylän Kauppalaisseuran Säätiö ovat allekirjoittaneet vuokrasopimuksen uusista tiloista Mehiläisen lääkärikeskuksen tilojen yhteyteen Jyväskylässä. Tilat sijaitsevat Mehiläisen vastaanoton vieressä Kauppalaispihan puolella ja niihin tulevat sijoittumaan uudet kuvantamisen tilat ja magneettitutkimusyksikkö. Tilat valmistuvat syksyn 2018 aikana.

- Olemme iloisia siitä, että voimme tarjota asiakkaillemme jatkossa entistä parempaa palvelua – syksystä lähtien magneettikuvaukseen pääsee joka päivä, toteaa Mehiläisen Keski-Suomen alueen yksikönjohtaja Mila Korhonen.

- Mehiläisen sairaalatoiminta on ollut kasvussa ja ortopedian erikoislääkäreitä on paikalla päivittäin.Tiivistynyt yhteistyö LähiTapiolan kanssa on näkynyt meillä käyntien, leikkausten ja magneettitutkimusten kasvuna, joten uuden kiinteän magneettikuvausyksikön rakentaminen nähtiin järkevänä, kertoo Korhonen.

Yhteistoiminta Kauppalaisseuran Säätiön kanssa syvenee

Vuokrasopimuksen yhteydessä allekirjoitettiin myös puitesopimus mahdollisista muista lisätiloista Kauppakatu 33 ja 35 kiinteistöissä. Uusi sopimus mahdollistaa Mehiläisen kaikkien terveydenhuoltopalveluiden tuottamisen saman katon alta Kompassin vieressä, Kauppakeskus Tawastissa, Kauppakeskus Sokkaria vastapäätä.

Mehiläinen on tehnyt Kauppalaisseuran Säätiön kanssa yhteistyötä yli 10 vuotta ja sopimuksen myötä yhteistoiminta jatkuu ja syvenee.

- On ilo olla mukana tukemassa Kauppalaisseuran Säätiön perinteikästä toimintaa sekä osaltaan edesauttaa Jyväskylän kaupunkikeskustan ja sen palveluiden säilymisessä vireänä, toteaa Mehiläisen Itä- ja Pohjois-Suomen aluejohtaja Andreas Taalas.

- Kauppalaisseuran Säätiön kannalta Mehiläisen kanssa tehty puitesopimus nähdään hyvänä ratkaisuna varmistamaan vuokratulot seuraavan 10-15 vuoden ajaksi. Mehiläisen kaltainen vakavarainen vuokralainen turvaa Säätiön apurahojen maksun vähintään nykyisellä tasolla lähivuosina, toteaa taloudenhoitaja Reijo Aalto Kauppalaisseuran Säätiöstä.

Mehiläinen Keski-Suomi, yksikönjohtaja Mila Korhonen, puh. 050-539 9399, sähköposti: mila.korhonen@mehilainen.fi

Mehiläinen Itä- ja Pohjois-Suomi, aluejohtaja Andreas Taalas, puh. 040-764 4097, sähköposti: andreas.taalas@mehilainen.fi

Jyväskylän Kauppalaisseuran Säätiö, taloudenhoitaja Reijo Aalto, puh. 014-216 041, sähköposti: reijo.aalto@kauppalaisseura.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 360 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 14 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.