Mehiläinen ja Muumit yhteistyöhön

Lehdistötiedote 14.2.2019

Mehiläisen ja Moomin Charactersin yhteistyösopimus astuu voimaan 14.2.2019. Muumi-yhteistyön tavoitteena on uudistaa Lasten Mehiläisen brändiä tuomalla lapsiperheille tuttu, kiehtova muumitarinoiden maailma mukaan Mehiläisen palveluihin. Yhteistyö tuo uudella tavalla erottautuvuutta lasten lääkäripalveluihin.

Lasten Mehiläisen toiminta perustuu ajatukseen siitä, että hyvä lapsuus muodostuu terveyden lisäksi lapsen tarpeiden sekä perheen ja sosiaalisten suhteiden välisestä tasapainosta. Muumit ja Lasten Mehiläinen jakavat yhteisen arvomaailman. Tuttujen tarinoiden avulla Lasten Mehiläinen voi puhua samastuttavasti molemmille tärkeistä teemoista – ystävyydestä, lempeydestä, toisten kunnioittamisesta ja hyväksymisestä.

– Muumit ovat luonteva yhteistyökumppani Lasten Mehiläiselle, sillä muumitarinoista ja elämänfilosofiasta löytyy monia lapsiperheitä puhuttelevia terveyteen ja hyvinvointiin kietoutuvia teemoja. Näihin Lasten Mehiläinen tarjoaa monipuolista osaamista, tukea ja apua. Tutut hahmot sekä heidän tarinansa yhdessä Mehiläisen asiantuntijoiden kanssa ovat luonteva osa lapsiperheiden arkea sekä kokonaisvaltaisesti hyvän lapsuuden tukena, kertoo Mehiläisen markkinoinnin projektipäällikkö Mirella Girs.

–  Olemme valtavan iloisia yhteistyöstä Lasten Mehiläisen kanssa. Leikki ja tarinat ovat lasten hyvinvoinnin kannalta korvaamattoman tärkeässä roolissa heidän elämässään, ja siksi on hienoa, että Mehiläinen panostaa lapsiperheisiin tuoden muumitarinat mukaan osaksi hyvinvoinnista huolehtimisen kokemusta. Lääkärikäynnillä lapselle on tärkeää, että aikuiset ovat aidosti läsnä, aivan kuten Muumitkin ovat muumitarinoissa, kertoo Moomin Charactersin toimitusjohtaja Roleff Kråkström.

Muumi-yhteistyössä hyödynnetään myös uusinta teknologiaa

Yhteistyömalli tuo Mehiläisen markkinoinnille mahdollisuuden uusiin teknologisin avauksiin, kuten lisätyn todellisuuden eli AR:n hyödyntämiseen esimerkiksi mainonnassa ja asiakasviestinnässä. Lisätyn todellisuuden keinoin esimerkiksi mainoskuvista voi myöhemmin keväällä kurkistaa Muumi-hahmojen puuhia.

Muumit tulevat näkyviksi tuoreen yhteistyösopimuksen myötä myös, kun Lasten Mehiläisen toimitilailmettä jatkossa päivitetään.

– Muumien rikkaus on tarinoiden syvyydessä sekä samastuttavien hahmojen moninaisuudessa. Tarinat tarjoavat teemojen loputtoman viidakon. Muumilaakson vehreys innoitti meitä Lasten Mehiläisen vastaanottotilojen ilmettä suunnitellessa. Odotamme innolla ensimmäisiä toteutuksia, kertoo Girs.

- Mehiläinen, markkinoinnin projektipäällikkö Mirella Girs (p. 040 7568182, mirella.girs@mehilainen.fi)
- Mehiläisen viestintä, viestintäasiantuntija Harriet Haras-Refael (p. 040 482 4324, harriet.haras-refael@mehilainen.fi)

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 360 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 14 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.

Moomin Characters Oy Ltd Tove ja Lars Jansson perustivat Moomin Characters Oy Ltd:n jo 1950-luvulla huolehtimaan Tove Janssonin luomien muumien tekijänoikeuksista. Lars Jansson oli Toven nuorempi veli ja Moomin Charactersin hallituksen puheenjohtajan ja taiteellisen johtajan Sophia Janssonin isä. Moomin Characters on virallinen muumi-tekijänoikeuksien valvoja. Kaikki Muumilaakson hahmot ovat tavaramerkki-rekisteröityjä maailmanlaajuisesti. Bulls Press AB Ruotsissa on yrityksen maailmanlaajuinen agentti lisenssiasioissa.