Mehiläinen kehittää vammaispalveluitaan – avaa uuden palvelukodin Turun Pansioon

Lehdistötiedote 11.04.2018

Keväällä 2019 avautuva Mehiläisen vaikeavammaisten palvelukoti Omakoti Ankkuri on suunniteltu tiiviissä yhteistyössä Turun kaupungin kanssa. Palvelukodista löytyy 20 asukaspaikkaa ja niiden yhteydestä kolme kodinomaista ryhmäkotia.

Omakoti Ankkuri avautuu keväällä 2019 Turun Pansioon ja sen urakoinnista vastaa Hoivaplus. Valmistuttuaan Mehiläisen uusi vaikeavammaisten palvelukoti työllistää yhteensä 15–20 hoiva-alan ammattilaista.

Omakoti Ankkurissa on paikka yhteensä 20 asukkaalle, joiden erityisiin tarpeisiin tilat on suunniteltu. Kaikilla asukkailla on oma 25 neliömetrin kokoinen asunto. Asukkaiden asunnot kuuluvat myös kukin omaan viihtyisään ryhmäkotiin, joita on palvelukodissa yhteensä kolme. Jokaisesta ryhmäkodista löytyy yhteinen kodinomainen keittiö ja viihtyisät oleskelutilat.

– Yhteen tasoon rakennettavan uudiskohteen suunnittelussa on kuunneltu erityisesti Turun kaupungin tarpeita. Omakoti Ankkurissa on huomioitu paljon apua ja tukea tarvitsevien asukkaiden tarpeet, esimerkiksi apuvälineille on riittävästi tilaa. Alueella on myös hyvät ulkoilumahdollisuudet ja julkisen liikenteen yhteydet Turun keskustaan, kertoo Omakoti Ankkurin palveluista vastaava palvelujohtaja Marko Hanhisuanto.

Mehiläinen kehittää vammaispalveluitaan

Mehiläinen panostaa erityisen vahvasti vammaispalveluiden kasvuun ja kehittämiseen. Uusia vammaispalveluiden koteja ovat syksyllä 2017 avautunut Omakoti Kehrä Kouvolassa sekä rakenteilla olevat Omakoti Polkka Hyvinkäälle, Omakoti Retiisi Kuopioon ja Omakoti Koivu Äänekoskelle. Lisäksi yritysostoilla Mehiläiseen ovat liittyneet vuonna 2017 ja 2018 Omakoti Annika Merikarvialla, Omakoti Eloranta Pielavedellä, Omakoti Kartano Joutsassa, Omakoti Kerttu Kankaanpäässä ja Omakoti Suomalainen Kuopiossa. ­

Mehiläinen Oy, Marko Hanhisuanto, palvelujohtaja (Omakoti Ankkurin palvelut)
puh. 050, 440 8868, marko.hanhisuanto@mehilainen.fi

Mehiläinen Oy, Sami Vaateri, hoivapalveluiden myyntijohtaja (palvelukotihankkeet)
puh. 040 057 9358, sami.vaateri@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä on Suomessa yli 140 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 4500 asukaspaikkaa.