Mehiläinen laajentaa vammaispalveluitaan – avaa kehitysvammaisten palvelukodin Hyvinkäälle

Lehdistötiedote 26.9.2017

Mehiläisen uusi kehitysvammaisten palvelukoti Omakoti Polkka valmistuu Hyvinkään Tapaninlinnaan loppuvuodesta 2018. Palvelukotiin tulee yhteensä 15 asukaspaikkaa.

Syksyllä 2018 avautuva Omakoti Polkka on suunniteltu yhteistyössä Hyvinkään kaupungin kanssa ja se rakentuu Hyvinkään Tapaninlinnaan Pavinmäenkadulle. Omakoti Polkka tulee työllistämään toistakymmentä hoiva-alan ammattilaista. Palvelukodin kaikki 15 asukaspaikkaa on tarkoitettu ympärivuorokautista hoivaa tarvitseville asiakkaille.

Omakoti Polkassa panostetaan viihtyisään arkeen.

– Valmistamme kodin omassa keittiössä myös kaikki maittavat ateriat päivittäin, hoivapalveluiden palvelujohtaja Kirsi Pellinen kertoo.

Oma, turvallinen ja aidattu piha tarjoaa Omakoti Polkan asukkaille hyvän ulkoilumahdollisuuden. Palvelukodin ympäristö on kokonaisuudessaan viihtyisä ja sijainti rauhallinen; luonto on lähellä ja kulkuyhteydet ovat hyvät.

Täyttä elämää asukkaiden yksilöllisyyttä kunnioittaen

Palvelukoti on jaettavissa kolmeen pienempään ryhmään asukkaiden palvelutarpeen mukaisesti. Kaikki tilat sijaitsevat kätevästi yhdessä tasossa.

– Elämme täyttä elämää turvallisessa ympäristössä asiakkaidemme yksilöllisyyttä kunnioittaen. Haluamme osallistaa asukkaat osaksi yhteiskuntaa viemällä toimintaa vahvasti myös kodin ulkopuolelle, Pellinen tiivistää.

Mehiläisen vammaispalveluiden päätavoite on tarjota kaikille asiakkailleen yksilöllisistä apua arjessa, tukea, ohjausta ja kannustusta.

Omakoti Polkan asukkaaksi voi hakeutua olemalla yhteydessä Hyvinkään kunnan vammaispalveluihin.

Mehiläinen Hoivapalvelut Oy, Kirsi Pellinen, hoivapalveluiden palvelujohtaja (Hyvinkään uuden palvelukodin palvelut) puh. 050 567 3554, kirsi.pellinen@mehilainen.fi

Mehiläinen Hoivapalvelut Oy, Sami Vaateri, hoivapalveluiden myyntijohtaja (palvelukotihankkeet) puh. 040 057 9358, sami.vaateri@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä on Suomessa yli 120 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 4400 asukaspaikkaa.