Mehiläinen Länsi-Pohja Oy aloitti toimintansa 18.6.

Lehdistötiedote 18.6.2018

Mehiläinen Länsi-Pohja Oy:n toiminta on käynnistynyt suunnitellusti 18.6.2018. Jatkossa yhteisyritys tuottaa keskeiset Länsi-Pohjan keskussairaalan palvelut sekä perusterveydenhuollon ja suun terveyden palvelut Kemin ja Tornion kaupunkien asukkaille. Yhteisyrityksen toiminnan aloittaminen ei aiheuta muutoksia asiakkaiden palveluun.

- Toimintamme keskiössä ovat alueen asukkaat sekä paikallisten lähipalveluiden turvaaminen. Tarjoamme merilappilaisille laadukkaat terveyspalvelut ja sujuvan hoitoon pääsyn, kuvailee Mehiläisen liiketoimintajohtaja, Mehiläinen Länsi-Pohja Oy:n toimitusjohtajana toimiva Lasse Männistö.

- Haluamme varmistaa myös hyvän kumppanuuden kuntien, sairaanhoitopiirin ja Mehiläisen välillä. Tämän kaiken toteutamme kustannustehokkaasti, sanoo Männistö.

Alkuvaiheessa palvelut jatkuvat samoissa palvelupisteissä kuin ennenkin. Tavoitteena on palveluiden saatavuuden ja laadun edelleen kehittäminen.

- Mehiläinen Länsi-Pohja kokoaa perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palvelut samaan ohjaukseen ja organisaatioon sekä yhden johdon alaisuuteen. Integroimme palvelut asiakaslähtöisesti eri asiakasryhmille ja mahdollistamme nopeat hoitoketjut, toteaa Männistö.

Mehiläinen Länsi-Pohjan käynnistyvä palveluntuotanto on Suomen suurin julkisten terveyspalveluiden ulkoistus. Ulkoistussopimuksen kesto on 15 vuotta. Yhteisyrityksessä ovat mukana Mehiläinen sekä Kemin, Tornion, Keminmaan sekä Simon kunnat ja yhteisyrityksen palvelukseen siirtyy 811 työntekijää. Palveluiden ulkoistaminen yhteisyritykselle tarkoittaa Meri-Lapin kunnille - 2 % alhaisempaa kustannustasoa vuonna 2016 toteutuneisiin kustannuksiin verraten.

Mehiläinen Oy, liiketoimintajohtaja Lasse Männistö

Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän kautta: viestintäpäällikkö Laura Martinsuo, puh: 040 1962 892, laura.martinsuo@mehilainen.fi

Mehiläinen Länsi-Pohja Oy on Mehiläisen ja Kemin, Tornion, Keminmaan sekä Simon kuntien yhteisyritys, joka tuottaa 18.6.2018 lähtien keskeiset Länsi-Pohjan keskussairaalan palvelut sekä perusterveydenhuollon ja suun terveydenhuollon palvelut Kemin ja Tornion kaupunkien asukkaille.