Mehiläinen rakentaa Kauhavalla - uusi ikääntyneiden palvelukoti keskustaan

Lehdistötiedote 14.2.2017

Mehiläinen rakentaa Kauhavan keskustaan uuden ikääntyneiden palvelukodin, Villa Pukkilan, yhteistyössä Virkkula-yhtiöiden kanssa. Kirkkokadun vehreisiin maisemiin valmistuvassa palvelukodissa panostetaan yhteisöllisiin tiloihin ja laadukkuuteen. Tilaratkaisut uudessa palvelukodissa tehdään ikääntyneiden ehdoilla.

Kauhavan parhaille seuduille, Kirkkokadulle vanhan kaupungintalon paikalle valmistuu Mehiläisen täysin uusi 30 asunnon tehostetun palveluasumisen palvelukoti, Villa Pukkila. Palvelukoti valmistuu arvioilta tammikuussa 2018.

”Mehiläiselle tulee kiinteistöön tehostetun palveluasumisen lisäksi 18 kevyempään palveluasumiseen suunnattua asuntoa. Kokonaisuudessaan rakennusinvestointimme Kauhavalle on noin 5 miljoonan euron luokkaa. Lisäksi tulemme työllistämään Villa Pukkilaan yli 20 henkilöä”, toteaa myyntijohtaja Sami Vaateri Mehiläinen hoivapalveluista.

Hoivakartanon ja Mummolan toiminta jatkuu normaalisti

Mehiläinen on toiminut Kauhavalla pitkään Härmän palvelukeskuksen alueella, ja toiminta jatkuu tiloissa myös uuden yksikön valmistuttua. Palvelukeskuksessa toimiva Hoivakartano on ollut ollut monille ihmisille mieluisa paikka asua. Samoin viime vuonna Mehiläisen ostamassa Kauhavan mummolassa toiminta jatkuu normaalisti.

”Oma ja omaisten huoli selviämisestä arjen haasteista kasvaa usein jo ennen ympärivuorokautisen palvelun tarvetta. Haluammekin tarjota ihmiselle mahdollisuuden muuttaa palveluiden piiriin jo aiemmassa vaiheessa.  Palveluasuminen on normaalia vuokra-asumista ilman huolta esimerkiksi aterioiden päivittäisestä valmistamisesta tai asunnon puhtaanapidosta, lisäksi tarpeen vaatiessa apua saa myös esimerkiksi ulkoiluun tai peseytymiseen”, sanoo Sami Vaateri.

Vireää elämää Virkkulankylässä ja vireyttä koko Kauhavalle

”Olemme todella kiitollisia Mehiläiselle ja Kauhavan kaupungille päästessämme toteuttamaan unelmaamme suomalaisen asumisen laadullisesta parantamisesta. Saamme olla toteuttamassa paitsi miellyttävää asumisen ja elämisen ympäristöä, myös Virkkulankylän avulla kehittämässä Kauhavan keskustan vireyttä ja elinvoimaa”, kertoo puolestaan Kuusikkoaho Oy:n toimitusjohtaja, Virkkulankylä-konseptin isä Leo Tolonen.

Tolonen kiittelee Kauhavan kaupungin päätöstä Virkkulankylän kaavoittamisesta.

”Kauhavan malli on herättänyt mielenkiintoa koko Suomessa. Vanhan kaupungintalon tilalle, aivan paraatipaikalle, on haluttu luoda mahdollisuus paljon nähneille ja kokeneille ihmisille nauttia elämästään. Tämän jälkeen ei tarvitse arvuutella sitä, arvostetaanko Kauhavalla ihmisiä, joille on karttunut kokemusta ja ikää”, Tolonen muistuttaa.

Asiakkaaksi pääseminen tehostettuun palveluasumiseen tapahtuu kuntayhtymän palveluohjauksen kautta tai olemalla yhteydessä suoraan palvelukotiin heti sen valmistuttua.

Lisätiedot:

- Mehiläinen Hoivapalvelut Oy, myyntijohtaja Sami Vaateri, puhelin: 0400-579358, sähköposti: sami.vaateri@mehilainen.fi
- Virkkula Yhtiöt Oy, Toimitusjohtaja Leo Tolonen, puhelin: 0500-313163, sähköposti: leo.tolonen@kuusikkoaho.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläinen tarjoaa kokonaisvaltaiset palvelut yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläisessä palveluita tuottaa Suomessa yhteensä yli 11 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.