Mehiläinen rakentaa Lohjalle uuden ikääntyneiden palvelukodin

Lehdistötiedote 20.1.2017

Mehiläinen rakentaa Lohjan Maksjoelle uuden ikääntyneiden palvelukodin, Mainiokoti Jusolanlammen. Palvelukodin tilojen suunnittelussa panostetaan avariin yhteisiin tiloihin ja laadukkaisiin tilaratkaisuihin.

Täysin uusi 54 asunnon tehostetun palveluasumisen palvelukoti, Mainiokoti Jusolanlampi, valmistuu Lohjan Helsingiuksentielle puistomaisiin maisemiin arvioilta syyskuussa 2017. Palvelukodin tilojen suunnittelussa kiinnitetään erityistä huomiota yhteisten tilojen avaruuteen ja laadukkaisiin tilaratkaisuihin.

- Kokonaisuutenaan rakennusinvestointimme Lohjalle on noin 7 miljoonan euron luokkaa, toteaa myyntijohtaja Sami Vaateri Mehiläinen hoivapalveluista.

Mehiläinen valittiin palveluntuottajaksi syksyllä 2015 järjestetyllä Lohjan kaupungin kilpailutuksella tehostetusta palveluasumisesta. Lohjalla tutkittiin useampaa vaihtoehtoa uuden palvelukodin sijainnille.

- Etsimme rauhallista sijaintia perinteikkäällä asuinalueella. Haluamme tarjota Lohjalaisille erinomaista hoivapalvelua hyvien yhteyksien päässä kunnan muista palveluista, sanoo Vaateri.

- Täältä löytyy myös osaavaa henkilökuntaa palvelukodin tarpeisiin. Tarjoamme uudessa palvelukodissamme merkityksellistä työtä yli 30 terveys- ja sosiaalialan ammattilaiselle, Vaateri kuvaa.

Yksilöllistä hyvää elämää, yhteisöllisyyttä ja maukasta ruokaa

Uusi palvelukoti sijaitsee erinomaisella paikalla Lohjan eteläosassa. Tilojen suunnittelussa on otettu huomioon ikääntyvien asiakkaiden tarpeet. Hoivakoti tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet yhteisölliseen asumiseen.

- Tarjoamme asiakkaillemme turvallisen ympäristön, jossa he pystyvät tekemään ja harrastamaan itselle tuttuja, rakkaita asioita. Panostamme hyvään ruokaan ja yhdessäoloon. Käytännössä nämä tulevat näkymään mm. oman keittiön valmistamassa ruoassa, avarissa oleskelutiloissa ja asiakkaan historian huomioimisessa päivittäisessä elämässä, Vaateri kuvailee.

Asiakkaaksi pääseminen tehostettuun palveluasumiseen tapahtuu kunnan palveluohjauksen kautta tai olemalla yhteydessä suoraan palvelukotiin heti sen valmistuttua.

Lisätiedot:

Mehiläinen Oy, myyntijohtaja Sami Vaateri, puhelin: 0400 579 358, sähköposti: sami.vaateri@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläinen tarjoaa kokonaisvaltaiset palvelut yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläisessä palveluita tuottaa Suomessa yhteensä yli 11 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.