Mehiläinen toi Digiapteekin mobiilisovellukseensa – lääkkeet kotiin jopa 4 tunnissa

Lehdistötiedote 12.4.2017

OmaMehiläinen-mobiilisovelluksen sekä sen osana toimivan Digiklinikan palvelut laajenevat, kun jatkossa Mehiläisen asiakkaat voivat tilata lääkkeitä kätevästi suoraan kotiin Digiapteekista. Käytännössä lääkkeet myy jokin yhteistyöapteekeista, johon Mehiläinen välittää tilauksen.

Mehiläinen tarjoaa jatkossa OmaMehiläinen-mobiilisovelluksestaan pääsyn Digiapteekki-verkkokauppaan. Digiapteekissa asiakas voi ostaa ja tilata kotiin reseptilääkkeitä, joihin hänelle on kirjoitettu resepti Mehiläisessä.

”Haluamme tehdä asioinnin mahdollisimman helpoksi ajasta ja paikasta riippumatta. OmaMehiläinen-sovelluksessa onkin nyt aiempaa kattavammin mukana koko potilaan hoitopolku lääkärin diganoosista resepteihin ja lääkkeiden tilaamiseen”, sanoo Mehiläisen toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää.

Digiapteekista tilatut lääkkeet myy asiakkaan valitsema yhteistyöapteekki, ei Mehiläinen, mutta ostoprosessi tapahtuu OmaMehiläinen-mobiilisovelluksessa. Lääkkeet toimitetaan asiakkaalle kotiin pääkaupunkiseudulla saman arkipäivän aikana, jos ne on tilattu ennen klo 15.30. Muualla Suomessa lääkkeet kuljetetaan kotiin postin kuljetuksella 1-4 vuorokauden sisällä.

Digiapteekki palvelee asiakkaitamme nopeasti. Sen lisäksi, että esimerkiksi allergiareseptin voi uusia kätevästi Digiklinikalla, ei lääkkeitä jatkossa tarvitse enää jonottaa apteekissa, vaan ne voi tilata sujuvasti suoraan kotiin”, toteaa Järvenpää.

OmaMehiläinen-sovelluksen Digiapteekki-palvelun mahdollistaa Ecomergy Pharma Oy.

Palvelut tarjolla kaikkialle Suomeen

Digitaaliset palvelut täydentävät Mehiläisen fyysistä palveluverkostoa. Digiklinikka sekä Digiapteekki osana OmaMehiläinen-sovellusta tuovat palvelut tarjolle kaikkialle Suomeen. Näin pystytään takaamaan hyvä palvelutaso asuinpaikasta riippumatta.

”Ikääntyvä Suomi tarvitsee uusia tapoja varmistaa sujuvasti ja kustannustehokkaasti palveluiden valtakunnallinen saatavuus. Samanaikaisesti kuluttajakäyttäytyminen on muuttunut, kun asiakkaat toivovat myös terveyspalveluissa asioinnin tapahtuvan heidän ehdoillaan. Digipalvelumme vastaavat juuri näihin muuttuviin tarpeisiin – palvelumme ovat aina tarjolla lähellä asiakkaitamme”, kuvaa Järvenpää.

Näin asioit Digiapteekissa

1. Lataa OmaMehiläinen-sovellus sovelluskaupasta (iOS tai Android)
  2. Klikkaa auki Apteekki ja valitse haluamasi yhteistyöapteekki.
  3. Näet kaikki Mehiläisessä kirjoitetut reseptilääkkeesi listassa. Valitse haluamasi lääkkeet Tilaa-napilla ja siirry ostoskoriin.
  4. Valitse kuljetustapa; pikatoimitus (pääkaupunkiseudulla), Postin kotiinkuljetus tai Posti Economy.
  5. Lisää tarvittaessa maksukortti ja vahvista tilaus.
  6. Saat vahvistuksen, että lääkkeet on tilattu, jonka jälkeen apteekista soitetaan sinulle ja neuvotaan lääkkeen käytössä ennen lääkkeiden lähetystä kotiisi.
  7. Jos sinulla ei vielä ole reseptiä lääkkeeseen, jota tarvitset, voit uusia reseptin OmaMehiläinen-sovelluksessa, asioida Digiklinikalla tai käydä Mehiläisessä.

Mehiläinen Oy, toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää, sähköposti: janne-olli.jarvenpaa@mehilainen.fi, soittopyynnöt assistentti Tamilla Tiikasen kautta, puhelin: 040 531 0690

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläinen tarjoaa kokonaisvaltaiset palvelut yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläisessä palveluita tuottaa Suomessa yhteensä noin 11 500 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.