Mehiläiseltä uusi palvelukoti Sastamalaan

Lehdistötiedote 25.04.2017

Mehiläinen avaa kesällä 2018 Sastamalan Itsenäisyydentielle uuden ikääntyneiden palvelukodin Mainiokoti Marttilanharjun. Palvelukodin toiminnassa tullaan panostamaan erityisesti yksilölliseen elämään sekä erinomaiseen ruokaan.

Mehiläisen uusi, yli 2000 neliön palvelukoti avataan hyvien liikenneyhteyksien varrelle Itsenäisyydentielle Sastamalan keskustan tuntumaan. Palvelukodin 30 asiakaspaikkaa on tarkoitettu ympärivuorokautista hoivaa tarvitseville. Lisäksi palvelukodin yhteydessä on 15 erillistä vuokra-asuntoa, jotka soveltuvat erinomaisesti vähemmän palveluja tarvitseville ikäihmisille. Kokonaan uuden kiinteistön rakennuttaa Suomen aluerakennuttaja Oy ja Mehiläinen tuottaa kodin hoivapalvelut.

Yksilöllistä yhteisöllisyyttä

”Palvelukoti on tarkoitettu ikääntyneille asiakkaille, jotka eivät enää selviä kotona arjen askareista. Kynnys kotiin muuttamiselle on matala, sillä tavallisen palveluasumisen asuntoihin voi muuttaa jo ennen tarvetta ympärivuorokautiselle hoivalle”, kuvailee myyntijohtaja Sami Vaateri Mehiläisestä Mainiokoti Marttilanharjua.

”Palvelukodissamme tulemme panostamaan yksilölliseen elämänlaatuun, maukkaaseen ruokaan ja yhteisölliseen tekemiseen. Tavoitteenamme on, että asiakkaat pystyvät jatkamaan kodissamme heille entuudestaan rakkaiden ja tärkeiden asioiden tekemistä”, sanoo Vaateri.

Palvelukotiin pääsee asukkaaksi olemalla yhteydessä joko suoraan yksikköön sen avauduttua tai Sotesin palvelusetelin turvin, jota voi hakea kaupungin palveluohjauksesta.

Työpaikkoja alueen hoiva-alan ammattilaisille

Avauduttuaan palvelukoti tulee työllistämään noin 20 alueen sosiaali- ja terveysalan ammattilaista.

”Tarjoamme palvelukodin henkilökunnalle merkityksellistä työtä kodikkaassa ympäristössä, jossa pääsee elämään asiakkaidemme rinnalla arjen eri vaiheissa. Uskomme, että Sastamalan alueelta löytyy hyvin alan rautaisia ammattilaisia palvelukotimme tarpeisiin”, toteaa Vaateri.

Mehiläinen Hoivapalvelut Oy, Sami Vaateri, myyntijohtaja, puhelin: 0400-579358, sähköposti: sami.vaateri@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä ja siihen vuonna 2016 yhdistyneellä Mainio Vireellä on Suomessa yli 100 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 4000 asukaspaikkaa.