Mehiläisen Oma Lääkärisi -terveysasemapalvelut laajenevat – kaksi uutta terveysasemaa aloittaa Tampereella

Lehdistötiedote 31.7.2018

Uudet Mehiläisen OmaLääkärisi -terveysasemat palvelevat noin 25 000 tamperelaista 1. elokuuta alkaen. Aiemmin Pihlajalinnan terveysasemilla asioineet Tampereen keskustan, Hervannan ja Vuoreksen asukkaat saavat palvelut nyt Mehiläisen Oma Lääkärisi –asemilta - keskustassa Finlaysonilla ja Hervannassa kauppakeskus Duossa.

Vaihdos koskee myös joillakin alueilla Kalkunvuoressa, Epilässä sekä Pohtolassa asuvia, jotka ovat asioineet aiemmin Kehräsaaren terveysasemalla. Kalkunvuoren asukkaat siirtyvät huhtikuussa avatulle Oma Lääkärisi Tesomalle. Epilässä asuvat siirtyvät Tipotien terveysasemalle ja Pohtolassa asuvat Lielahden terveysasemalle.

Terveysaseman siirto tapahtuu automaattisesti eikä vaadi asiakkailta toimenpiteitä. Tampereella Mehiläinen hoitaa jo entuudestaan Tesoman alueen ja valinnanvapauspilotin asiakkaita.

−Toivotamme asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi uusille Oma Lääkärisi -asemille. Tarjoamme nyt kattavat perusterveydenhuoltopalvelut kaiken kaikkiaan 47 000 tamperelaiselle neljällä Mehiläisen Oma Lääkärisi -asemalla, sanoo Mehiläisen perusterveydenhuollon palveluista vastaava johtaja Joonas Turunen.

Maksuton Digiklinikka täydentää palveluja

Mehiläinen kehittää ja helpottaa terveysasiointia muun muassa digitaalisilla terveyspalveluilla. Laadukasta perusterveydenhuoltoa tarjoavilla Oma Lääkärisi -asemilla henkilökohtaista asiointia täydentää maksuton Digiklinikka asemien aukioloaikoina.

Digiklinikka on kätevä vaihtoehto puhelinsoitolle ja se toimii OmaMehiläinen-sovelluksessa. Sovelluksen voi ladata matkapuhelimeen ja asioida sen kautta terveysasemalla.

−Palvelussa voi hoitaa monia terveyteen liittyviä asioita sähköisesti. Hoitajan kanssa voi keskustella chat-palvelussa, kysyä tutkimustuloksista ja jättää uusintapyynnön resepteille, kertoo Turunen.

Tampereen kaupunki on tehnyt sopimuksen Mehiläisen kanssa vuoden 2020 loppuun, jonka jälkeen sopimus sisältää mahdollisuuden toistaiseksi voimassa olevaan optiokauteen.

Kaupunkilaisilla on mahdollisuus myös halutessaan vaihtaa terveysasemaa. Terveysaseman vaihto hoituu kirjallisella ilmoituksella, joka tehdään Tampereen kaupungille. Terveysasemaa voi vaihtaa enintään vuoden välein.

Lisätietoja terveysasemamuutoksista Tampereen kaupungin verkkosivuilta:

Terveysasemamuutokset asuinalueittain www.tampere.fi/terveysasemamuutokset

Oman terveysaseman haku oman osoitteen perusteella www.tampere.fi/terveysasemahaku

Mehiläinen on Suomen suurin yksityinen julkisten perusterveydenhuollon palveluiden tuottaja, jonka tuotantovastuulla on tällä hetkellä noin 260 000 suomalaisen julkiset perusterveydenhuollon palvelut 14 paikkakunnalla.

Mehiläinen, perusterveydenhuollon palveluista vastaava johtaja Joonas Turunen, puh. 040 542 5935, joonas.turunen@mehilainen.fi

OmaLääkärisi Tampere http://tampere.omalaakarisi.fi/

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 360 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 14 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.