Palvelukoti Huvikumpu ja Kuivannon Kotosa osaksi Mehiläisen mielenterveyspalveluita

Lehdistötiedote 12.6.2018

Mielenterveyskuntoutujien asumispalveluita tuottavien Palvelukoti Huvikumpu Oy:n ja Kuivannon Kotosa Oy:n omistus on siirtynyt Mehiläinen Oy:lle 8.6.2018 alkaen. Yhtiöt tuottavat mielenterveyskuntoutujien asumispalveluja Lopella ja Orimattilassa. Yhtiöiden palveluihin kuuluu 45 tehostetun palveluasumisen paikkaa.

”Huvikumpu ja Kuivannon Kotosan arvoja ovat yksilöllisyys, yhteisöllisyys ja itsemääräämisoikeus, jotka ovat vahvasti myös Mehiläisen arvoja. Näemme tässä hyvät lähtökohdat jatkaa toimintaa ja kehittää sitä edelleen”, sanoo Mehiläisen hoivapalveluiden liiketoimintajohtaja Niklas Härus.

"Minulla on 16 vuoden hoivayrittäjyys takana ja nyt tuntui oikealta hetkeltä siirtyä uusiin haasteisiin. Olen tyytyväinen, että löysimme luotettavan kumppanin jatkamaan toimintaa”, kertoo yhtiöiden entinen omistaja Kati Helander. Omistusvaihdoksella ei ole vaikutusta työsuhteisiin, asukastyöhön tai muihin sopimuksiin.

Huvikummun ja Kuivannon Kotosan lisäksi Mehiläisellä on yli 60 mielenterveyskuntoutujien palvelukotia eri puolilla Suomea.

Lisätiedot:

Niklas Härus, Mehiläinen Hoivapalvelut Oy, liiketoimintajohtaja, puh. 041 536 9796

Kati Helander, Palvelukoti Huvikumpu Oy ja Kuivannon Kotosa Oy, puh. 040 571 2534

Palvelukoti Huvikumpu Oy ja Kuivannon Kotosa Oy ovat yksityisiä mielenterveyskuntoutujien asumispalveluja tarjoavia yrityksiä, jotka toimivat Lopella ja Orimattilassa. Yhtiöillä on 45 asukaspaikkaa.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä on Suomessa yli 150 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 5000 asukaspaikkaa.