Perhekoti Jääskeläinen osaksi Mehiläistä – uutta osaamista vammaispalveluihin

Lehdistötiedote 25.10.2018

Kehitysvammaisten ja mielenterveyskuntoutujien asumispalveluita sekä työtoimintaa tuottava Perhekoti Jääskeläinen Oy:n omistus on siirtynyt Mehiläinen Hoivapalvelut Oy:lle 28.9.2018 alkaen. Hämeenlinnassa toimivan yhtiön toimintaan kuuluu tällä hetkellä 68 asumispaikkaa sekä tukiasumista että tehostettua palveluasumista. Perhekoti Jääskeläinen Oy on erikoistunut erityisesti haastavasti käyttäytyvien ja autismin kirjon asukkaiden asumispalveluihin.

- Perhekoti Jääskeläisellä on täysin ainutlaatuinen toimintamalli koko Suomessa, joka perustuu jokaiselle asukkaalle yksilöllisesti räätälöityyn tukiasumispalveluun ja sitä tukevaan monipuoliseen työtoimintaan. Tavoitteenamme on kehittää tämä toimintamalli valtakunnalliseksi ja kasvaa sitä kautta vammaispalveluiden laatujohtajaksi Suomessa, sanoo Mehiläisen hoivapalveluiden liiketoimintajohtaja Niklas Härus.

- Pitkän harkinnan ja neuvotteluiden pohjalta valitsimme Mehiläisen kumppaniksi jatkamaan toimintaamme. Järjestelyllä turvaamme toiminnan jatkuvuuden ja kasvun. Asukkaiden ja henkilökunnan arki jatkuu ennallaan. Jatkamme myös toimintaa Elektado Oy:ssä, joka toimii jatkossa Mehiläisen kumppanina kehitysvammaisten ja mielenterveyskuntoutujien työtoiminnassa, kertoo Perhekoti Jääskeläinen Oy:n yrittäjä Pekka Jääskeläinen, joka jatkaa Mehiläisen palveluksessa.

- Kiitämme Pekka Jääskeläistä, Timo Jääskeläistä, Toni Jääskeläistä ja koko yhtiön henkilökuntaa erinomaisesta työstä yli 30 vuoden ajalta. Pekka tuo Mehiläiseen merkittävän osaamisen ja kokemuksen vammaispalveluista ja odotamme innolla yhteistyötä, Härus toteaa lopuksi.

Omistusvaihdoksella ei ole vaikutusta työsuhteisiin, asukastyöhön tai muihin sopimuksiin.

Perhekoti Jääskeläisen lisäksi Mehiläisellä on yli 170 palvelukotia eri puolilla Suomea. Mehiläinen panostaa nyt erityisen vahvasti vammaispalveluiden kasvuun ja kehittämiseen. Mehiläinen on erikoistunut vammaispalveluissaan erityisesti greencare-toimintaan ja monipuoliseen työtoimintaan.

Lisätiedot:

- Niklas Härus, Mehiläinen Hoivapalvelut Oy, liiketoimintajohtaja, puh. 041 536 9796
Pekka Jääskeläinen, Perhekoti Jääskeläinen Oy, puh. 050 596 5694

Perhekoti Jääskeläinen Oy on vuonna 1988 perustettu yksityinen, kehitysvammaisten ja asumispalveluja ja työtoimintaa tarjoava yritys, joka toimii Hämeenlinnassa. Yhtiöllä on tällä hetkellä 68 asukaspaikkaa.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä on yli 150 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 5 000 asukaspaikkaa.