Urheilu Mehiläisestä alppi- ja freestylemaajoukkueiden pääyhteistyökumppani

Lehdistötiedote 15.11.2018

Suomen alppi- ja freestylemaajoukkueet aloittavat yhteistyön Urheilu Mehiläisen kanssa. Joukkueiden vastuulääkärinä toimii jatkossa Urheilu Mehiläisen ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri, LL Sikri Tukiainen, jota tukee työssä lääketieteellinen tiimi.

Alppi- ja freestylemaajoukkueiden uusi pääyhteistyökumppani, Urheilu Mehiläinen, tuo joukkueen taustajoukkoihin vahvan lääketieteellisen osaamisen urheilijoiden kokonaisvaltaisen terveyden ja urheiluvammojen ennaltaehkäisyn tueksi.

- Haluamme olla kannustamassa alppi- ja freestylejoukkueiden lahjakkaita nuoria urheilijoita ja paraurheilijoita eteenpäin omalla urallaan. Nuorilla alppi- ja freestylejoukkueen jäsenillä ja Urheilu Mehiläisellä on yhteinen tavoite: haluamme olla lajeissamme maailman huipulla, toteaa Ove Uljas, Mehiläisen markkinoinnista, viestinnästä ja asiakaspalvelusta vastaava johtaja.

- On hienoa, että Mehiläinen on kiinnostunut alppi- ja freestylejoukkueista sekä rinnelajeista laajemmin osana Urheilu Mehiläisen toimintaa. Se kertoo lajin vetovoimasta ja kansainvälisestä vaikuttavuudesta. Meille yhteistyösopimus on merkittävä monella tapaa. Se vahvistaa meidän tekemistä terveyden näkökulmasta, mutta ennen kaikkea myös urheilullisesti. Olemme innoissamme, sanoo Ski Sport Finlandin Marko Mustonen.

Urheilu Mehiläisen lääketieteellinen tiimi toimii jatkossa maajoukkueiden urheilijoiden, valmennuksen ja huollon tukena kaikissa terveyteen liittyvissä kysymyksissä. Tavoitteena on urheilijoiden kokonaisvaltaisen terveyden edistäminen, terveiden treenipäivien maksimoiminen ja vammojen ennaltaehkäisy. Joukkueen vastuulääkäri Sikri Tukiaisen lisäksi lääketieteellisessä tiimissä ovat mukana LL, liikuntalääketieteeseen erikoistuva Riina Komonen sekä fysioterapeutti Jesse Talikka. Urheilijoiden tukena toimii myös Mehiläisen toimipisteverkosto asiantuntijoineen sekä OmaMehiläisen Digiklinikka.

- Huippu-urheilussa kilpaillaan äärimäisen pienillä marginaaleilla ja toimiva lääketieteellinen tiimi on kriittinen osa jokaisen ammattilaisurheilujoukkueen arkea. Se tuo parhaimmillaan kilpailuetua harjoittelun ja matkustamisen suunnittelusta uusiin innovaatioihin ja tutkimukseen, sanoo alppihiihdon urheilujohtaja Tommi Viirret.

- Integroimalla yhteistyö osaksi urheilijan polkua sekä kausisuunnittelua saavutetaan tärkein tavoite, terveet urheilijat ja vammojen ennaltaehkäisy, jatkaa freestylehiihdon urheilujohtaja Timo Kanninen.

Urheilu Mehiläinen palvelee valtakunnallisesti urheilua harrastavia, aktiiviliikkujia, urheilijoita ja urheiluseuroja urheiluvammojen ennaltaehkäisyssä, hoidossa ja kuntoutuksessa sekä tutkimuksessa. Urheilu Mehiläisen moniammatilliset asiantuntijatiimit edustavat suomalaista kärkiosaamista urheilulääketieteessä.

- Mehiläinen, Ove Uljas, markkinoinnista, viestinnästä ja asiakaspalvelusta vastaava johtaja (0400 605 118, ove.uljas@mehilainen.fi)
Mehiläinen, Sikri Tukiainen, ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri, LL (0400 472 179, sikri.tukiainen@mehilainen.fi)
Ski Sport Finland, Iiro Kaukoniemi, toimitusjohtaja (0400 519 422, iiro.kaukoniemi@skisport.fi)
Ski Sport Finland, Marko Mustonen, myynti (040 518 4559, marko.mustonen@skisport.fi)

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 360 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 14 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.