Vakka-Suomen Lääkärikeskus osaksi Mehiläistä

Lehdistötiedote 15.6.2018

Vakka-Suomen Lääkärikeskus liittyy osaksi Mehiläistä 15.6.2018 allekirjoitetulla yrityskaupalla. Asiakaspalvelu jatkuu lääkärikeskuksen tiloissa tuttuun tapaan, eikä yrityskaupalla ole vaikutuksia henkilökunnan työsuhteisiin tai asiakassopimuksiin.

Vakka-Suomen Lääkärikeskus tarjoaa terveyspalveluita 30-vuotisella kokemuksella keskeisellä paikalla Uudenkaupungin ytimessä. Asiakkaille tarjotaan saman katon alta lääkäri-, työterveys-, fysioterapia- ja laboratoriopalvelut. Mehiläinen on ostanut 15.6.2018 allekirjoitetulla yrityskaupalla Vakka-Suomen Lääkärikeskus Oy:n koko osakekannan.

- Kasvava ja kehittyvä Uusikaupunki on Mehiläiselle tärkeä toiminta-alue. On hienoa päästä tarjoamaan alueen asukkaille sekä yrityksille laadukkaita terveyspalveluita ja suunnittelemaan palveluiden laajentamista, kuten röntgenyksikön perustamista, kommentoi Mehiläisen liiketoimintajohtaja Anssi Hartiala.

- Tulevat sote-ratkaisut ja terveyspalveluiden nopea muutos johtivat siihen, että lähdimme yhdessä muiden osakkaiden, Vesa Salinin ja Arsi Brobergin, kanssa kartoittamaan tulevaisuuden eri vaihtoehtoja toiminnan kehittämiseksi. Mehiläinen alan kiistattomana edelläkävijänä on erittäin mieluisa uusi omistaja, jonka osaamisen ja sähköiset palvelut saamme tuotua asiakkaidemme hyödyksi Uudessakaupungissa. Toiminta jatkuu erittäin ammattitaitoisen ja hyväksi kokemani tiimin kanssa myös tulevaisuudessa, sanoo hallituksen puheenjohtaja ja lääkäriyrittäjä Markus Laurila Vakka-Suomen Lääkärikeskuksesta.

Omistajavaihdos ei vaikuta henkilökunnan työsuhteisiin tai asiakassopimuksiin. Asiakaspalvelu jatkuu tuttuun tapaan Koulukadulla.

Digipalveluilla sujuvuutta asiakkaiden arkeen

Mehiläisen valtakunnalliset, vahvat resurssit tarkoittavat Vakka-Suomen Lääkärikeskuksen asiakkaille jatkossa aiempaa laajempia palveluita. Mehiläinen tarjoaa asiakkaille muun muassa edistykselliset, sujuvan asioinnin mahdollistavat digitaaliset palvelut.

- OmaMehiläinen-sovelluksen osana toimiva Digiklinikka tarjoaa uusikaupunkilaisille mahdollisuuden tavoittaa terveydenhuollon ammattilaiset jatkossa kellon ympäri. OmaMehiläisen Digiapteekin kautta myös lääkkeet voi tilata sujuvasti kotiovelle, kuvailee Hartiala lopuksi.

Mehiläinen Oy, liiketoimintajohtaja Anssi Hartiala, puh: 040 589 9604

Vakka-Suomen Lääkärikeskus Oy, hallituksen puheenjohtaja, Markus Laurila, puh: 040 126 1206

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 360 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 14 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.