Validia Asumisen ikäihmisten asumispalvelut osaksi Mehiläistä

Lehdistötiedote 31.10.2017

Mehiläinen on ostanut Validia Asumiselta ikäihmisten asumispalveluiden liiketoiminnan. Liiketoiminta käsittää kuusi ikääntyneiden palvelukotia, joissa on yhteensä reilut 200 asiakaspaikkaa. Kauppa vahvistaa entisestään Mehiläisen asemaa ikääntyneiden hoivapalveluiden valtakunnallisena laatujohtajana.

Mehiläisen ikääntyneiden palvelut saavat vahvistusta Vantaalla, Helsingissä, Hämeenlinnassa ja Kuopiossa, kun Validia Asumisen palvelukodit siirtyvät osaksi Mehiläistä. Validia Asuminen on kotimainen yhteiskunnallinen yritys ja osa Invalidiliitto-konsernia.

- Jaamme yhteisen arvopohjan ikääntyneiden hoivapalveluiden tuottamisessa: asiakaslähtöisyys ja ihmisläheisyys ovat kodeissamme tärkeitä arvoja. Validia Asumisen palvelukodit istuvatkin erinomaisesti osaksi Mehiläisen hoivapalveluita, toteaa Mehiläisen hoivapalveluista vastaava liiketoimintajohtaja Niklas Härus.

Yhteisen arvopohjan lisäksi Validia Asumisen toimitusjohtaja Päivi Harmaakorpi painottaa Mehiläisen vahvaa osaamista ikääntyneiden hoivapalveluissa yhtenä tekijänä kaupan taustalla.

- Mehiläisen myötä ikäihmisten asumispalvelumme pääsevät osaksi liiketoimintaympäristöä, jossa keskitytään vahvasti juuri ikäihmisten toiminnan kehittämiseen. Mehiläinen osaa tämän liiketoiminnan ja pystyy vastaamaan myös sote-uudistuksessa ikäihmisten palvelutoimintaan kohdistuviin haasteisiin, sanoo toimitusjohtaja Päivi Harmaakorpi.

- Toimintamme ikäihmisten asumispalveluita tuottavissa yksiköissä on ollut erittäin laadukasta ja asiakaslähtöistä. Strategiamme mukaan keskitymme jatkossa kuitenkin vammaispalveluiden kehittämiseen. Haluamme laajentaa toimintaamme ja lisätä osaamistamme erityisesti vammaisuuden kokonaiskentässä, Harmaakorpi jatkaa.

Kaupalla ei ole vaikutusta henkilökunnan työsuhteiden ehtoihin tai asiakassopimuksiin. Kauppa toteutuu viranomaislupien siirron varmistuttua arviolta vuoden 2018 alussa.

- On hienoa päästä tekemään töitä yhdessä Validia Asumisen sosiaalipalveluiden ammattilaisten kanssa. Vahva panostuksemme hoivapalveluiden kehittämiseen jatkuu, sanoo Härus.

- Mehiläinen Oy, hoivapalveluista vastaava liiketoimintajohtaja Niklas Härus, 041 536 9796, niklas.harus@mehilainen.fi
- Invalidiliiton Asumispalvelut Oy, toimitusjohtaja Päivi Harmaakorpi, 0400 418 826, paivi.harmaakorpi@validia.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä on eri puolilla Suomea yli 120 palvelukotia, joissa on yhteensä yli 4400 asukaspaikkaa.

Validia Asuminen (Invalidiliiton Asumispalvelut Oy) tarjoaa yli 40 vuoden kokemuksella asumispalveluita ja kotiin vietäviä palveluita vammaisille henkilöille ja ikäihmisille. Validia Asumisessa työskentelee 1500 ammattilaista, ja sillä on yli 40 yksikköä ympäri Suomen. Kokonaan kotimainen Validia Asuminen on yhteiskunnallinen yritys ja osa Invalidiliitto-konsernia.