• Mekalasi Oy/

Mekalasi OY on ostanut Pragmatic OY:n sekä Slangar Nordic OY:n liiketoiminnan – Vahvistaa asemaansa Erikoistuotteiden toimittajana

LEHDISTÖTIEDOTE 22.3.2017

Mekalasi Oy on ostanut yrityksien Pragmatic Oy:n sekä Slangar Nordic Oy:n liiketoiminnan. Ostettavien liiketoimintojen liikevaihto vuonna 2016 oli n. 3 miljoonaa euroa.

Uusi kokonaisuus tarjoaa kattavan valikoiman erikoistuotteita nykyisille ja uusille asiakkaille. Yrityskauppa luo erinomaisen perustan Mekalasin vahvalle kasvulle Suomessa sekä laajentaa Mekalasin osuutta Suomen terveydenhuollon tarvikkeiden markkinoilla.

Yritysoston myötä Mekalasin liiketoiminta laajenee merkittävästi erikoistuotteiden esimerkiksi toimenpideradiologian, urologian, kardiologian ja anestesiologiantuoteryhmissä. Näin pystymme paremmin palvelemaan erityisesti erikoissairaanhoidon asiakkaitamme.

Pragmatic Oy on vuonna 1995 perustettu suomalainen yritys. Yrityksen toimitilat ja varasto sijaitsevat Espoossa. Yrityksessä työskentelee 8 henkilöä. Pragmatic Oy:n ja Slangar Nordic Oy:n toimitusjohtaja Christoffer Riska näkee yrityskaupan hyvänä ratkaisuna Pragmaticille

• Haluamme olla osa kasvutarinaa. Yrityskauppa luo merkittäviä mahdollisuuksia, kun molempien yritysten parhaat käytännöt saadaan yhteiseen käyttöön. Samalla on tärkeää, että Pragmatic pysyy suomalaisomistuksessa.

Mekalasin toimitusjohtaja John Ekholm kertoo liiketoimintakaupan olevan tärkeä osa Mekalasin laajentumisstrategiaa

• Mekalasin tavoite on kasvaa voimakkaasti tulevina vuosinaan ja tämän kaupan myötä pystymme laajentamaan tuotevalikoimaa hyvin, sanoo Ekholm.

Pragmaticin osaava henkilökunta ja konsultoiva myyntitapa sopii hyvin Mekalasin arvomaailmaan. Yhdessä pystymme luomaan tehokkaan kokonaisuuden ja palvelemaan markkinoita vieläkin paremmin tulevaisuudessa.

Lisätietoja

Lisätietoja yrityskaupasta antaa: John Ekholm, toimitusjohtaja puh. 040 723 5434 john.ekholm@mekalasi.fi

Mekalasi Oy lyhyesti

Vuonna 1952 perustettu Mekalasi Oy on terveydenhuoltoalan tarvikkeiden   myynti- ja markkinointiyritys, joka on täysin kotimaisessa omistuksessa. Omistajamme on perheyritys SAXO Oy. Konserniin kuuluu lisäksi Mekalasin tytäryhtiö Plastone Oy, muovituotteiden sopimusvalmistaja, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Nurmijärvellä ja Virossa. SAXO-konserni työllistää yhteensä 140 henkilöä. Liikevaihto oli vuonna 2016 yhteensä 19,4 miljoonaa euroa. Mekalasin talous on vankalla pohjalla ja yritys on saanut puolueettomalta luottoluokittajalta jo 10 vuoden ajan parhaan mahdollisen arvioinnin (Suomen Asiakastieto Oy).

Yrityksenä olemme saaneet asiakkailtamme erityistä kiitosta joustavuudesta sekä nopeasta ja ystävällisestä palvelustamme. Tavoitteenamme onkin olla asiakkaillemme kokonaistaloudellisesti kannattava ja turvallinen yhteistyökumppani.