Mekalasi Oy on ostanut Risto Vesalainen Oy:n

Sairaala- ja laboratoriotarvikkeita myyvä ja markkinoiva yritys Mekalasi Oy on ostanut 15.2.2018 Risto Vesalainen Oy:n koko osakekannan. Myyjinä olleet Markku Vesalainen ja Jouko Halsas jatkavat yhtiön työntekijöinä.

Risto Vesalainen Oy on toiminut sairaanhoitovälineiden tukkukauppana jo vuodesta 1970 ja myy erityisesti anestesiologian ja kardiologian tuotteita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli n. 2,2 M€.

Risto Vesalaisella on kattava tuotekokonaisuus, joka yhdessä viime keväisen Pragmatic Oy:n liiketoimintakaupan kanssa täydentää Mekalasin erikoissairaanhoidon tuotevalikoimaa. Nyt toteutuneella kaupalla voimme jatkossa tukea asiakkaitamme entistä tehokkaammin.

Toistaiseksi Risto Vesalainen Oy:n koko toiminta jatkuu kuten ennenkin. Myöhemmin fuusioimme yhtiön Mekalasiin (arvion mukaan kesäkuun aikana), mutta ilmoitamme kaikista muutoksista asiakkaille hyvissä ajoin, toteaa Risto Vesalainen Oy:n hallituksen uusi puheenjohtaja ja Mekalasi Oy:n toimitusjohtaja John Ekholm.

John Ekholm, toimitusjohtaja, Mekalasi Oy 040 723 5434, john.ekholm@mekalasi.fi

www.mekalasi.fi

Yrityksestä

Vuonna 1952 perustettu Mekalasi Oy on terveydenhuoltoalan tarvikkeiden myynti- ja markkinointiyritys, joka on täysin kotimaisessa omistuksessa. Omistajamme on perheyritys SAXO Oy. Konserniin kuuluu lisäksi Mekalasin tytäryhtiö Plastone Oy, muovituotteiden sopimusvalmistaja, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Nurmijärvellä ja Virossa. SAXO-konserni työllistää yhteensä 160 henkilöä. Liikevaihto vuonna 2017 oli yhteensä n.30 miljoonaa euroa. Mekalasin talous on vankalla pohjalla ja yritys on saanut puolueettomalta luottoluokittajalta jo yli 10 vuoden ajan parhaan mahdollisen arvioinnin (Suomen Asiakastieto Oy).Yrityksenä olemme saaneet asiakkailtamme erityistä kiitosta joustavuudesta sekä nopeasta ja ystävällisestä palvelustamme. Tavoitteenamme onkin olla asiakkaillemme kokonaistaloudellisesti kannattava ja turvallinen yhteistyökumppani.