Jyväskylään syyskuussa - kansainvälinen kehonhallinnan mestariopetustapahtuma - maailman suuria nimiä

Report this content

Method Putkisto -kehonhallintamenetelmän kehittäjä, Marja Putkisto ja Pilateksen maailman kartalle ajanut brittiläinen Gordon Thomson, saapuvat Jyväskylään lauantaina 20.-sunnuntaina 21.9. Jyväskyläläisillä on mahdollisuus osallistua ’Kehonhallintaa Mestarien käsissä’ –kansainväliseen koulutustapahtumaan, joka on suunnattu kaikille kehonhallinnasta kiinnostuneille. Tapahtuma järjestetään Jyväskylän Method Putkisto Pilates Studion 10 -vuotispäivän kunniaksi.

Tilaisuus alkaa lauantaina iltatilaisuuden merkeissä, jolloin luvassa on ’kohtaamishetki’,   jossa yleisöllä on mahdollisuus kuulla ja vaihtaa ajatuksia sekä Gordon Thomsonin että Marja Putkiston sekä muiden mielenkiintoisten mestarivieraiden kanssa. Lisäksi Marja esittelee 2014 tammikuussa uusitun MP Pilates kirjansa, joka on omistettu MP mestariohjaajille.

Sunnuntaina klo 09.00 Gordon Thomson ja Marja Putkisto tarjoavat Wobble boardilla tasapainoa -workshopin. Päivä päättyy Method Putkisto – menetelmän kehittäjän, Marja Putkiston: ’Lantioon voimaa keveydellä’ workshoppiin, yhteenvetoon ja rentoutukseen.

Lisä- ja osoitetiedot sekä sitovat ilmoittautumiset viikonlopun tapahtumiin osoitteessa www.methodputkisto.com/fi/shop.

Gordon Thomson
Pilateksen voimamies ja kehittäjä, tanssijan ja näyttelijän koulutuksen saanut brittiläinen Gordon Thomson (62) lanseerasi Pilateksen Lontoossa 1970-luvulla tanssiessaan Ballet Rambert’issa ja London’s Contemporary Dance Theatressa ja on ollut innoittajana yli 5 miljoonalle lukijalle suositulla kirjallaan The Pilates Way. Gordon Thomson ohjaa oppilasryhmiä päivittäin.

Marja Putkisto
Marja Putkisto on Method Putkiston kehittäjä, MP Instituutin perustaja ja tuottaja. Hän on julkaissut metodeistaan kaikkiaan 12 kirjaa ja työskennellyt 25 vuotta kehonhallinnan kokopäiväisenä ammattilaisena. Marja toimii Method Putkisto Finland Oy:n johtajana ja MP Instituutin ohjaajakoulutuksen johtajana sekä Suomessa että Isossa-Britanniassa. Useita kansainvälisiä kunniamainintoja saavuttanut Method Putkisto viettää kuluvana vuonna asiakkaiden juhlavuotta. Vuonna 2011 ja 2012 Marja nimettiin Britannian viiden parhaan kehonhallinnan asiantuntijan joukkoon (H&B).

Method Putkisto Pilates Studio Jyväskylä – 10 vuotta
Elina Pihlajamäen Method Putkisto Studio on Method Putkisto systeemiin, menetelmään ja harjoiteohjelmiin erikoistunut kehon- ja liikkeenhallinnan johtava Studio Jyväskylässä. Studion Omistaja ja johtaja Elina Pihlajanmäki on liikuntatieteiden maisteri, moninkertainen MP Diplomiohjaaja ja hän on saavuttanut mestariohjaaja- aseman Method Putkisto ja MP Pilates ohjaajana.  Studio tarjoaa kaikkia MP ohjelmia: MP Dynaaminen syvävenyttely (30 pv ohjelma), MP Huippuliikkuja, MP 3D Kasvoklinikka, MP Pilates ja Pilates laitetunteja.

Mikä on Method Putkisto?
Method Putkisto on kokonaisvaltainen kansainvälisen maineen saavuttanut kehon-, liikkeenhallinnan, – huollon ja hyvinvoinnin suomalainen harjoittelumuoto, laatubrändi ja konsepti. Sitä edelleen oman kehon ja käytännön kautta, tieteen tukemana kehittää Marja Putkisto Lontoosta. Method Putkisto on tullut tunnetuksi hyvistä tuloksistaan ja tuhansien käyttäjien suositusten kautta.

Method Putkisto on vahvasti vartalon muotoa ja mallia parantava metodi; säännöllisesti harjoitettuna se parantaa liikkuvuutta, voimaa ja kehon toiminnallisuutta monella tasolla. Method Putkiston tavoitteena on koko elämän hyvinvoiva, tasapainoisesti liikkuva ihminen. Metodin perustana on Method Putkisto -dynaaminen syvävenyttelytekniikka. Method Putkiston perusajatuksena on pidentää tarkasti kehon lyhyet ja kireät lihakset, jolloin keho vapautuu takaisin sen neutraaliasentoon. Neutraaliasennon hallinta on kaikkien onnistuneiden fyysisten suoritusten perusta. Suurin Method Putkiston voima piilee kuitenkin sen kokonaiselämyksessä.

MP dynaaminen syvävenyttely on toki klassikko, jonka suosio tuntuu kantavan kaiken tarjonnan keskellä ’’, toteaa metodin kehittäjä Marja Putkisto.

Method Putkistosta sanottua:
"Laadukas Method Putkisto -kehon- ja liikkeenhallinnan systeemi nuorentaa. Suosittelemme menetelmää ”kaikille oopperalaulajista golfpelaajiin". Menetelmä tekee ihmeitä jännittyneille, epätasapainoisille ja jäykille kehoille. Method Putkiston tehokkuus toimii niin ulkoisesti kuin sisäisestikin", hehkuttaa toimittaja Newby Hands aukeaman verran hyvinvointia kertovassa kirjoituksessaan.  - The Times 15.1.2014.

" Method Putkisto -menetelmä ja -harjoitukset edistävät ihmisen mekaanisen ja fysiologisen rakenteen mahdollistamaa liikkumiskykyä muokaten sitä kohti jokaisen yksilöllistä ihannetta. Harjoittelu perustuu kehon keskeisten syvien kudosten luoman perustan vahvistamiseen ja liikkumiskyvylle olannaisten lihas-, jänne- ja nivelrakenteiden sekä niiden säätelyn kehittämiseen toiminnallisesti." - Professori Esko Mälkiä

Lisätietoja antavat:

Elina Pihlajamäki: Kansainvälinen kehonhallinnan koulutustapahtuma & Juhlaillallinen
0400 471090, elina.pihlajamaki@efector.fi
www.efector.fi