Uusia Method Putkisto-ohjaajia

Report this content

Kahdeksan uutta Method-Putkisto-ohjaajaa sai diplomin ja kukitettiin Vanajanlinnan Method Putkisto-tapahtuman yhteydessä elokuussa. Kuvassa vasemmalta Elina Pihlajamäki, Kikka Pesonen, Jaana Hiltunen, Anne Laakkonen, Heidi Alen, Method Putkisto menetelmän luoja ja kehittäjä Marja Putkisto, Katariina Skön-Sinkkonen, Sanna Siekkinen ja Pirjo Helpo-oja.

Method Putkisto –menetelmää tarjoavat ainoastaan Method Putkisto-Instituutin kouluttamat ohjaajat. MP-Instituutin yli 20 vuoden ajan kouluttamia ohjaajia on tällä hetkellä noin 70 ympäri Suomen. Pitkäaikaisia lajin harrastajia on tuhansia. www.methodputkisto.com

Mikä on Method Putkisto?

Method Putkisto on kansainvälisen maineen saavuttanut suomalainen kehonhallintamenetelmä, jonka kehitti ja jota edelleen oman kehon ja käytännön kautta kehittää Marja Putkisto. Menetelmä tunnetaan mitattavista tuloksistaan ja tuhansien käyttäjien suositusten kautta. MP-menetelmässä on neljä erikoisohjelmaa, jotka pureutuvat syvemmin erikoisalueisiin: MP Pilates, MP Huippuliikkuja, MP Kevytohjelma, ja MP 3D Luonnollinen kasvoklinikka. Viime vuosina myös huippu-urheilu on ottanut MP:n käyttöönsä urheilijoiden kehonhuollossa, tulosten parantamiseksi. Method Putkisto-ohjaajaksi kouluttaudutaan MP Instituutissa, jossa vuosittain käynnistyy kaksi runsaan vuoden kestävää ohjaajakurssia.

Metodin perustana on MP dynaaminen syvävenyttelytekniikka

Method Putkiston perusajatuksena on syvävenytys harjoitteilla pidentää tarkasti kehon lyhyet ja kireät lihakset, jolloin keho vapautuu takaisin sen neutraaliasentoon. Neutraaliasennon hallinta on kaikkien onnistuneiden fyysisten suoritusten perusta. Syvähengitysharjoitteet lisäävät pallean kimmovoimaa ja nostavat rintakehän sen oikeaan ripustukseen. Syväjumppaharjoitteet vahvistavat ryhtiä ylläpitäviä lihaksia.

Professori Esko Mälkiä toteaa seuraavasti:"Method Putkisto -metodi perustuu systemaattisiin, oman kehon ehdoilla eteneviin ja hyvin koulutettujen ohjaajien opastuksella tehtäviin harjoituksiin. Harjoitukset edistävät yksilöllisesti ihmisen mekaanisen ja fysiologisen rakenteen mahdollistamaa liikkumiskykyä muokaten samalla jokaisen omaa rakennetta kohti yksilöllistä ihannetta. Harjoittelu perustuu erityisesti kehon keskeisten syvien kudosten luoman perustan vahvistamiseen ja liikkumiskyvylle olannaisten lihas-, jänne- ja nivelrakenteiden sekä niiden säätelyn kehittämiseen lähinnä toiminnallisesti mielekkäissä asennoissa ja liikkeissä."

Marja Putkisto

Marja Putkisto on Method Putkiston kehittäjä, MP Instituutin perustaja, tuottaja. Hän on julkaissut metodeistaan kaikkiaan 10 kirjaa ja työskennellyt 25 vuotta kehonhallinnan kokopäiväisenä ammattilaisena. Marja toimii Method Putkisto Finland Oy:n johtajana ja MP Instituutin ohjaajakoulutuksen vastaavana kouluttajana sekä Suomessa että Isossa-Britanniassa.  Useita kansainvälisiä kunniamainintoja saavuttanut Method Putkisto viettää kuluvana vuonna 21-vuotisjuhlavuottaan MP-ohjaajien vuotena.

Lisätietoja antaa:

Marja Putkisto puhelin: 050 318 8338    marja.putkisto@methodputkisto.com