ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2. LUVUN 10 PYKÄLÄN MUKAINEN ILMOITUS HERMES

FOCUS ASSET MANAGEMENT EUROPEN M-REAL- OMISTUKSEN KASVAMISESTA

M-real Oyj:n saaman tiedon mukaan Hermes Focus Asset Management
Europe Ltd:n omistus M-realissa on 23.8.2006 noussut 5,10 prosenttiin
osakepääomasta ja 2,25 prosenttiin yhtiön äänivallasta.

Hermes Focus Asset Management Europe Ltd. omistaa yhteensä 16.743.610
M-real Oyj:n A- ja B-osakkeita.

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 1,8 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 350 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.